۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83329673
T T
۰ نفر

ظریف بغداد را به مقصد تهران ترک کرد

۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83329673
ظریف بغداد را به مقصد تهران ترک کرد

بغداد - ایرنا - "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از یک سفر سه روزه، بغداد را به مقصد تهران ترک کرد.

ظریف ظهر دوشنبه با بدرقه مقامات وزارت امور خارجه عراق و نیز ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد راهی تهران شد.


وزیر امور خارجه ایران عصر روز شنبه وارد بغداد شد و بلافاصله پس از ورود به این شهر جداگانه با نخست وزیر، رییس جمهوری و رئیس پارلمان عراق دیدار و با آنان درباره گسترش مناسبات دو جانبه و بررسی تحولات منطقه بحث و گفت وگو کرد.
ظریف پیش از ظهر یکشنبه نیز با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی اش مذاکرات مفصلی انجام داد و طی کنفرانس خبری مشترک نتایج این مذاکرات را به سمع و نظر خبرنگاران عراقی و خارجی در بغداد رساند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تهران پیش از این پیشنهادات مختلفی برای امضای معاهده عدم تعرض با همه کشورهای منطقه خلیج فارس ارائه کرده که این پیشنهادات همچنان روی میز است.
وی همچنین در پایان دیدارهای خود در بغداد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه پیام ایران برای منطقه و جهان چیست گفت: پیام و انتخاب ما کاملا مشخص است، ما علاقمند هستیم در صلح و آرامش و توسعه زندگی کنیم، این انتخاب جمهوری اسلامی ایران است اما این صلح و آرامش و توسعه باید برای همه باشد.
دیدار با «سیدعمار حکیم» رهبر فراکسیون اصلاح و جریان حکمت ملی عراق، «هادی العامری» رهبر فراکسیون الفتح و دبیرکل سازمان بدر و «ایاد علاوی» رهبر فراکسیون الوطنیه و نخست وزیر اسبق عراق از دیگر برنامه های دومین روز سفر ظریف در بغداد بود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در پایان دیدارهای خود در بغداد راهی کربلای معلا شده بود و پس از زیارت عتبات مقدسه، در مراسم شب دوم احیا و شهادت امام علی (ع) شرکت کرد. 
ظریف صبح امروز دوشنبه از کربلا راهی نجف اشرف شد و پس از زیارت حرم مطهر امام علی (ع) بار دیگر عازم بغداد شد تا در پایان سفر سه روزه خود پایتخت عراق را به مقصد تهران ترک کند. 
سومین سفر ظریف به بغداد همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تنش آفرینی های  آمریکا در منطقه و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد. 
سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق، دیدارهای مهم با مقامات عالیترنه این کشور و اظهارات او درباره سرنوشت مشترک کشورهای منطقه، مورد توجه ویژه ناظران و رسانه ها قرار گرفته است.


خاورم  ** ۳۸۰ ** 1071


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha