۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83330040
T T
۰ نفر
اعضای باند حرفه ای کپی کارت های بانکی شهروندان زنجان دستگیر شدند

زنجان – ایرنا – جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری اعضای باند 2 نفره کپی کارت های بانکی شهروندان زنجانی از سوی پلیس این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس زنجان که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، سرهنگ جعفر کردلو گفت : در پی وصول چند فقره شکایت مشابه توسط پلیس فتا زنجان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان، پرونده ای در این  خصوص تشکیل و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار قرار گرفت.


وی افزود: در بررسی شکایات و اظهارات شکات این پرونده مشخص شد افرادی با شگرد میوه فروش و دوره گردی با استفاده از یک دستگاه خودروی وانت پیکان در یک فرصت مناسب از کارت‌های بانکی شهروندان کپی سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان کرده اند.


 کردلو افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی 2 متهم شده و یکی از متهمان را با هماهنگی مقام قضایی در یکی از استان های شمالی کشور دستگیر کردند.


وی اظهار داشت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم دستگیر شده، موفق به کشف ادوات مجرمانه اعم از دستگاه کپی رایت (اسکیمر)، کارت‌های کپی شده شکات و مالباختگان، سیستم رایانه، دستگاه‌های متعدد کارت خوان سیار (PoZZ) و ده‌ها کارت خام شدند.


کردلو با بیان اینکه پلیس توانست همدست این متهم را نیز دستگیر کند، افزود: تاکنون بیش از 70  مالباخته و شاکی در این زمینه شناسایی و در بررسی تراکنش‌های مالی متهمان مشخص شد بیش از یک میلیارد ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته و تعداد شکات و ارزش مالی پرونده، کماکان در حال افزایش است.


جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید و پرداخت وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز مراقب باشند که روی دستگاه، قطعه اضافی یا چسب خوردگی وجود نداشته باشد و به حتم خودشان کارت کشیده و رمز آن  را خود وارد کنند.


کردلو از عموم مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک  مراتب را از طریق فوریت های پلیسی 110 و   نشانی www.cyberpolice.ir  به پلیس فتا اطلاع دهند.


6084/6085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha