۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85601256
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰ شکارچی خرگوش در زنجان دستگیر شدند

۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85601256
۱۰ شکارچی خرگوش در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: ۱۰ شکارچی خرگوش در زنجان با پایش‌های انجام گرفته دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

امجد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیطبانان یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان شامگاه گذشته حین کنترل مناطقی از دهستان "غنی بیگ لو" در شهرستان زنجان، این شکارچیان را در قالب سه گروه متخلف شناسایی و دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: از این متخلفان لاشه ۱۰ راس خرگوش به همراه یک قبصه سلاح شکاری، هفت تیر فشنگ ساچمه‌ای ، چهار دستگاه پروژکتور و یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

این مسوول ادامه داد: متخلفان در اراضی روستاهای حبش، نصیرآباد و میرجان در قالب سه گروه به دنبال شکار خرگوش بودند که از یک متخلف لاشه چهار راس خرگوش کشف شد.

وی اظهار داشت: یکی از متخلفان نیز در تاریکی شب به همراه سلاح شکاری خود از محل متواری شد که دستورهای لازم از مراجع قضایی برای دستگیری او صادر شده است.

باقری افزود: گروه دیگری از متخلفان نیز به دنبال شکار بودند و قبل از اینکه این اقدام را انجام دهند دستگیر شدند و از آنها یک قبصه سلاح و هفت تیر فشنگ کشف شد.

۱۰ شکارچی خرگوش در زنجان دستگیر شدند
عکس آرشیوی است

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: یک گروه دیگر به تعداد چهار متخلف در اراضی روستای میرجان هنگام شکار خرگوش مشاهده و سه نفر آنها دستگیر شدند و نفر چهارم به همراه سلاح در تاریکی شب متواری شد که نسبت به شناسایی او اقدام شده است.

وی با بیان اینکه از این متخلفان نیز ۶ سر خرگوش کشف و ضبط شد، اضافه کرد:متاسفانه به رغم تاکیدات از سوی محیط زیست برخی از متخلفان همچنان هشدارها را جدی نمی گیرند و به شکار غیر مجاز حیوانات اقدام می کنند.

باقری با بیان اینکه متخلفان علاوه بر آنکه یک کار غیر قانونی انجام می دهند تبعات آن را نیز در نظر نمی گیرند، افزود: شکار غیرمجاز این حیوانات موجب تهدید حیات گونه های مختلف جانوری می شود.

وی اظهار داشت: خرگوش گونه ارزشمند حیات جانوری محسوب می شود که طعمه دیگر حیوانات است و در صورت به خطر افتادن نسل خرگوش، زندگی دیگر حیوانات با خطر جدی مواجه می شود.

این مسوول یاد آور شد: انتظار می رود متخلفان هشدارهای محیط زیست را جدی بگیرند و از شکار غیر مجاز این حیوانات اجتناب کنند از سوی دیگر محیطبانان استان شبانه روزی در مناطق حیات وحش حضور دارند و جلوی ارتکاب تخلف آنها را می گیرند.

وی با بیان اینکه همراهی و همکاری دوستداران محیط زیست نقش بسزایی در پیشبرد برنامه های محیط زیست دارد،افزود: درخواست داریم این گروه ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست از طریق سامانه ۱۵۴۰ و شمار تماس ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ درمیان بگذارند.

باقری خاطر نشان کرد: اگر متخلفی در این زمینه مشاهده شود ضمن دستگیری به مراجع قضایی معرفی خواهد شد تا مجازات لازم برای او در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha