۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 83330266
T T
۰ نفر
تحصیل در آتش؛ افزایش 3 برابری حمله به مدارس افغانستان

تهران - ایرنا - صندوق کودکان سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که حملات به مدارس افغانستان در سال گذشته میلادی تقریبا سه برابر شده و وضعیت تحصیل کودکان در نقاط مختلف این کشور را بسیار دشوار ساخته است.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) که در زمینه آموزش و پرورش و حقوق کودکان فعالیت دارد در گزارشی از افزایش تعداد این حملات خبر داد و اعلام کرد که شمار حملات به مدارس افغانستان از 68 حمله در سال 2017 به 192 حمله در سال 2018 میلادی افزایش یافته است.


«هنریتا فور» مدیر اجرایی یونیسف در این باره می گوید: «آموزش در افغانستان زیر آتش حملات گروه های تروریستی انجام می شود. حمله به مدارس واقعا بی معناست؛ کشت و کشتار، آدم ربایی و آسیب به معلمان و تهدید آموزش و پرورش امیدها و آرزوهای یک نسل از کودکان را از بین می برند.


به نوشته شبکه خبری یورونیوز، بیش از یک هزار مدرسه در سراسر افغانستان به دلیل مسائل امنیتی و تهدیدهای گروه های طالبان و داعش که به دنبال نفوذ هرچه بیشتر از طریق ارعاب هستند، همچنان تعطیل است.


با وجود اینکه طالبان موضع خود را نسبت به مدارس تغییر داده اند و به ظاهر مشکلی با تحصیل دختران در مدارس دخترانه ندارند اما مدارس زیادی را به دلیل آنچه طالبان آن را مغایرت با نظر این گروه در اداره مدارس می خوانند، تعطیل کرده اند.


یونیست می گوید استفاده از ساختمان مدارس به عنوان مراکز رای گیری در انتخابات مجلس سال گذشته، یکی از دلایل افزایش این حملات بوده است.


به گزارش این سازمان، افغانستان کشوری با جمعیت جوان است رشد جمعیتی سریعی دارد و نزدیک به 3.7 میلیون یا نیمی از کودکان در سن تحصیل، به صورت رسمی آموزش نمی بینند.


**آساق**9470**1663**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha