برنامه های مهارت آموزی دانش آموزان براساس سیاست های ابلاغی دنبال می شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش می گوید: برنامه های مهارت آموزی دانش آموزان براساس سیاست های ابلاغی دنبال می شود.

علیرضا کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص پایگاه های تابستانی دانش آموزی اظهار کرد:  رویکرد این وزارتخانه در برگزاری برنامه پایگاه های تابستانی، مهارت آموزی دانش آموزان در عرصه های متعدد هنری، ورزشی و... است.


وی افزود: در حال حاضر دستورالعمل جدیدی در خصوص برنامه های پایگاه های تابستانی ابلاغ نشده است و طرح ها به مانند گذشته اجرا می شود.


کاظمی ادامه داد: هر استان براساس توانمندی اقتصادی، نیروی انسانی و همچنین شمار داوطلبان، برنامه ریزی و دانش آموزان را ثبت نام می کند.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در این خصوص سامانه ثبت نام اوقات فراغت نیز فعال و پایگاه های تابستانی دانش آموزی در سطح کشور مشخص شده است.


کاظمی با بیان این که برنامه های جدیدی نیز به جهت گسترش استقبال دانش آموزان از پایگاه های تابستانی در حال طراحی است، تاکید کرد: طرح های گذشته نیز ضمن تداوم باید در سطوح کمی و کیفی توسعه یابد.


وی همچنین با اشاره به این مسئله که برنامه ها در رشته های متعدد هنری، فرهنگی، ورزشی و فنی و حرفه ای طراحی شده است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان در دوران تحصیل نیازمند فراگیری مهارت های عملی نیز هستند و این مهم در پایگاه های تابستانی محقق می شود.


کاظمی یکی از اقدامات موثر در این زمینه را احداث مراکز بازی های رایانه ای عنوان و اظهار کرد: این مرکز برای نخستین بار در کانون های فرهنگی – تربیتی راه اندازی شد و مورد استقبال گسترده دانش آموزان قرار گرفت.


وی افزود: گسترش این طرح و برنامه ها باید مورد تاکید قرار گیرد و از این ظرفیت در جهت توسعه مهارت های عملی دانش آموزان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.



دانام**۹۴۸۴**۱۶۰۱**


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha