۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 83330594
T T
۰ نفر
شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل راهی برای انسداد مبادی بیسوادی است

اصفهان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: انسداد مبادی بیسوادی نیازمند شناسایی دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل در شهرها و روستاهای استان است.

شهین جوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تاکنون با همکاری اداره کل ثبت احوال و بهزیستی استان، بیش از چهار هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند.


وی اظهار داشت: از این تعداد 2 هزار و۷۲۴ نفر فاقد سابقه‌ تحصیل در سیستم سناد آموزش و پرورش و  یک هزار و ۸۹۷ نفر هم دارای سابقه تحصیل هستند که تاکنون فقط  ۱۸۲ نفر برای سال تحصیلی 98-99 ثبت‌نام کرده اند.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان  ادامه داد: برخی از این دانش آموزان بازمانده و تارک از تحصیل شناسایی شده، بیمار صعب العلاج و یا از اتباع بیگانه هستند که احتمال می رود تعدادی از آنها از کشور خارج و یا برخی دیگر فوت شده و مشخصات آنها در ثبت احوال ثبت نشده باشد.


وی با اشاره به اهمیت جذب کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس اصفهان  بیان کرد: بازماندگان از تحصیل شامل 2 گروه هستند یک عده، نو آموزانی که باید وارد پایه اول ابتدایی شوند و این اتفاق نیفتاده و گروه دیگر دانش‌آموزان خواهان تحصیل هستند و در سیستم سناد ثبت نام آنها انجام شده اما به دلایلی موفق به  ادامه تحصیل نشدند.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: روند رشد و جذب و شناسایی این کودکان با همکاری سایر دستگاه ها در  استان بسیار با سرعت انجام می شود به طوری که  طبق آمار از 32،42 درصد در سال تحصیلی 94- 93 به 99،28 درصد در سال تحصیلی 97-96 رسیده است. 


وی بیان داشت: برای جذب و ایجاد شرایط تحصیل برای این کودکان اکنون در برخی از دورترین روستاهای استان، یک معلم در حال خدمت رسانی و آموزش تنها یک دانش آموز است..


جوانی با اشاره به خدمات آموزشی به دانش آموزان مبتلا به بیماری های سخت بیان کرد: طی مذاکراتی که با والدین و رییسان بیمارستان صورت گرفته مقرر شده که با  تعیین زمانی مشخص و فعالیت معلمان بدون مرز که بدون هیچ حق الزحمه‌ای حاضر هستند در خانه یا در بیمارستان این دانش‌آموزان را آموزش دهند شرایط  لازم برای تحصیل این دسته از دانش آموزان فراهم شود.


وی همچنین با اشاره به مراحل ثبت نام دانش آموزان پایه ابتدایی در سال تحصیلی جدید گفت: امسال متولدین  نیمه دوم سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲ برای پایه اول پذیرش می‌شوند و دانش آموزانی که واجد شرایط برای ورود به پایه اول هستند حق ثبت در دوره پیش دبستانی را ندارند و باید برای ثبت‌نام در پایه اول حضور پیدا کنند.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان  اضافه کرد: بر این اساس  دانش‌آموزانی که برای ثبت‌نام به مدرسه مراجعه می‌کنند طی نوبت گیری‌های انجام شده به پایگاه‌ های سنجش سلامت ارجاع داده می‌شوند و در این پایگاه‌ ها اقدامات اولیه برای سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی آنها صورت می‌گیرد و در صورت نیاز به پایگاه تخصصی ارجاع داده می‌شوند.


وی بیان داشت: امسال سنجش کودکان پیش دبستانی  در برنامه کاری پایگاه های سنجش استان قرار داده شدو آنهایی که در سامانه "سناد" ثبت نام شده‌اند شنجش می‌شوند.


هم اکنون 850 هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار مدرسه در استان اصفهان مشغول به فراگیری تحصیل هستند که از این تعداد 470 هزار دانش آموز ابتدایی در 21 هزار و 73 مدرسه هستند. 


6994/6026/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha