۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83330849
T T
۰ نفر
دولت در پی ارائه مشوق هایی برای کنترل اجاره مسکن است

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی  گفت: قانونی برای تعیین اجاره مسکن تدوین نشده ولی دولت برای کنترل اجاره مسکن درصدد ارائه مشوق هایی به صاحبخانه هاست.

رضا نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ اجاره بها به طور معمول براساس تورم و توافق بین مالک و مستاجر تعیین می شود و هیچ معیار قانونی در این زمینه وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در پی پیش بینی کارشناسان مبنی بر افزایش اجاره مسکن در سال جاری، دفتر تجهیز و اقتصاد مسکن در حوزه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی کمیته ای با عنوان "ساماندهی و تعیین سقف اجاره بهای مسکن" تشکیل داد.
 سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این کمیته در حال تدوین دستورالعملی برای کنترل اجاره مسکن است تا براساس آن مشوق هایی مانند مشوق های مالیاتی برای مالکان در نظر گرفته شود یا پیشنهاداتی برای سقف اجاره بها به آنان داده شود که این دستورالعمل پس از تدوین و تصویب به استانهای کشور ابلاغ می شود.
نوروزی افزود: پیش بینی کارشناسان برای سال جاری، کاهش نیافتن قیمت مسکن است زیرا قیمت نهاده های تولید مسکن مانند هزینه نیروی انسانی، مصالح ساختمانی و هزینه های جانبی کاهش نیافته است. 
وی اظهار داشت: به دلیل کاهش نیافتن قیمت مسکن در سال جاری، تقاضا برای ساخت و خرید خانه نیز کاهش می یابد، ضمن اینکه رشد قیمت مسکن در سال جاری شیب ملایم تر خواهد داشت. 
به گفته نوروزی گفت:  سیل اخیر باعث بی خانمان شدن عده ای از مردم در پنج استان کشور شد که به ناچار به شهرهای بزرگی مانند مشهد مهاجرت خواهند کرد. 
7489 / 6053 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha