۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83330988
T T
۰ نفر

وجود زیر ساخت مناسب بستری برای توسعه ورزش زنجان

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83330988
وجود زیر ساخت مناسب بستری برای توسعه ورزش زنجان

زنجان - ایرنا - زیرساخت ها و ظرفیت های خوب و مناسب ورزش زنجان، بستر را برای میزبانی مسابقات، برپایی اردوهای تیم ملی و تربیت ورزشکاران مستعد و توانمند، فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، زنجان در رشته‌های مختلفی چون ووشو، بدمینتون، کونگ فو و دوچرخه سواری از ورزشکاران مستعد و توانمندی برخوردار است که همواره در میادین ورزشی داخلی و برون مرزی درخشیده و برای استان و کشور فخرآفرینی های بسیار کرده‌اند و همه اینها مرهون زیرساخت‌های مناسب و مربیان مجرب، توانمند و با انگیزه است.


ورزش زنجان در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده است که برخی از این رویدادها، کام مردم این استان را شیرین کرد و به حتم در سایه وجود مربیان فعال، ورزشکاران مقتدر و پتانسیل و ظرفیت‌های فراوان، می‌تواند در سالجاری نیز به موفقیت‌های خوب و درخور توجه دست یابد.


مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ورزش زنجان را خوب خواند و گفت: ظرفیت و زیرساخت‌های ورزش این استان برای میزبانی رقابت‌های مختلف ملی و بین المللی و همچنین برپایی اردوهای تیم ملی مطلوب است و باید از این فرصت برای ارتقا سطح ورزش این استان استفاده بهتر و بیشتری شود.


علی خلیلی با بیان اینکه استان زنجان با جمعیت بالای یک میلیون نفر، سهمی بسیار بالا در موفقیت‌های ورزش کشور دارد، افزود: ورزش در بین زنجانی‌ها از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است و موفقیت‌های کسب شده در میادین کشوری و برون مرزی، نشان می‌دهد که این استان از وجود ورزشکاران و مربیان مستعد و توانمندی برخوردار است.


وی با بیان اینکه قرار داشتن استان زنجان در کریدور حمل و نقل شرق به غرب و قرارگیری در جاده ابریشم و وجود جاده ترانزیت، آزادراه و جاده‌های اصلی فراوان، این استان را به یک شریان اصلی حمل و نقل در کشور تبدیل کرده است، اظهار داشت: زنجان به لحاظ راهبرد مکانی در یکی از بهترین نقاط کشور واقع شده است که به فاصله سه تا چهار ساعت از این استان می‌توان به حدود نیمی از جمعیت کشور دسترسی پیدا کرد که این مهم یک مزیت برای استان‌های مختلف کشور برای حضور در مسابقات مختلف و مهم ملی در زنجان است.


خلیلی تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های خوب ورزشی از جمله سالن‌های اختصاصی ووشو، تکواندو، کاراته، بدمینتون، جودو، دو و میدانی، والیبال، یک فرصت و مزیت بسیار بالا برای میزبانی مسابقات مختلف و برگزاری اردوهای تیم ملی و اردوهای مشترک است و وجود مربیان مجرب و ورزشکاران مستعد، زنجان را به عنوان یک شهر ورزشی معرفی کرده است.


مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: وجود این مزیت‌ها در کنار آب و هوای پاک و بسیار خوب زنجان در فصول مختلف سال و داشتن مردم خونگرم و میهمان نواز و ورزش دوست، وجود فرودگاه، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای مناسب، زنجان را به عنوان یک مرکز و یا نمونه برای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، درآورده است.


معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز از وجود زیرساخت‌های ورزشی خوب و مناسب در سطح این استان ابراز رضایت کرد و گفت: با توجه به وجود خانه‌های ورزش و سالن‌های تخصصی، می‌توان ورزشکاران مستعد و توانمندی را تربیت و تحویل جامعه ورزش استان و کشور داد.


محمدعلی حمزه پور، افزود: زنجان در بسیاری از رشته‌های مختلف ورزشی ازجمله ووشو، کونگ فو، بدمینتون، سپک تاک را، قایقرانی، دوچرخه سواری، ورزش‌های جانبازان و معلولین، سنگنوردی، وزنه برداری و شمشیربازی، سرآمد محسوب می‌شود و حرف برای گفتن دارد که این مرهون زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب ورزشی است.


وی با بیان اینکه زنجان در تمام رشته‌های ورزشی از وجود سالن تخصصی بهره مند است، یادآورشد: پارسال ورزشکاران این استان موفق به کسب ۸۴ نشان در رقابت‌های برون مرزی شدند و به حتم امسال نیز فخرآفرینی های بسیاری خواهند داشت.


حمزه پور افزود: از این تعداد مدال کسب شده در سال ۹۸، تعداد ۱۹ نشان در مسابقات جهانی، ۱۲ نشان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، ۱۷ نشان در رقابت‌های آسیایی و ۳۶ نشان نیز در پیکارهای بین المللی به دست آمد.
وی ادامه داد: ورزشکاران زنجان در مسابقات قهرمانی کشور (ملی) نیز قریب ۵۰۰ نشان طلا، نقره و برنز در رشته‌های مختلف ورزشی کسب کردند و میزبانی ۵۳ مسابقه کشوری، ۹ اردوی تیم ملی و ۲۵ مورد نیز مجمع عمومی و انتخاباتی هیأت‌های ورزشی را برگزار کرد که امسال نیز چندین مجمع عمومی و انتخاباتی را برگزار کرده است.
حمزه پور افزود: ورزش زنجان در کنار زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب ورزشی، به منظور رشد و تعالی هرچه بهتر و بیشتر، پیوندی محکم و استوار با رسانه‌های گروهی دارد که این در پیشبرد اهداف نیز بسیار مؤثر است.


به گزارش ایرنا، استان زنجان با ۲۱ هزار و ۷۷۳ کیلومتر مربع ۱.۵ درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است و در زمان حاضر از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت برخوردار است.


۶۰۸۴/‏۶۰۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha