۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83331606
T T
۰ نفر
 رتبه دوم  ارزیابی اقتصاد مقاومتی به اردبیل رسید

اردبیل-ایرنا-رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه این استان در ارزیابی سال ۹۷ در بین استان‌های کشور رتبه دوم حوزه اقتصاد مقاومتی را کسب کرده است.

‌داود شایقی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در چند سال اخیر امحوریت استانداری اردبیل و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی طرح‌های حوزه اقتصاد مقاومتی در اردبیل به شکل مناسب و مطلوب عملیاتی شد تا زمینه تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه فراهم آید.


وی با بیان اینکه در بین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کشور پروژه فرش دستباف این استان در جایگاه ممتاز قرار گرفت، افزود: از پروژه فرش دستباف و نتایج سودمند آن در سایر استان‌ها نیز استفاده خواهد شد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با قدردانی از همت و تلاش فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها در اجرایی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته بیان کرد: به زودی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ نیز با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان تعیین می‌شود تا زمینه اجرایی آنها با قوت و قدرت فراوان فراهم آید.


وی گفت: از بهمن ماه سال گذشته و همزمان با دهه فجر نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان برگزار شده و در سال جاری نیز این جلسات تداوم می‌یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تولید محوری و رونق تولید را منوط به اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی در ابعاد واقعی‌تر ذکر کرد و افزود: در استان برای تحقق شعار سال با تاکید استاندار اردبیل هدف گذاری شده تا ضمن حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی راکد و یا نیمه تعطیل نسبت به احیای آنها با تزریق تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی اقدام شود.
شایقی بیان کرد: در مسیر تحقق اشتغال پایدار در استان اردبیل چاره‌ای جز رونق تولید در ابعاد کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی وجود ندارد و امیدواریم در بهترین شرایط و به نیت تحقق اقتصاد پویا وارد کار شده و اهداف متعالی را در این زمینه عینیت بخشیم.


استان کرمان سال گذشته با کسب ۹۹ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، رتبه برتر کشوری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص داده است.


۷۱۱۰/‏‬ ۱۲۵۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha