۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83331887
T T
۰ نفر

آیین سومین شب قدر در شرق آسیا برگزار شد

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83331887
آیین سومین شب قدر در شرق آسیا برگزار شد

پکن- ایرنا- مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان سه شنبه شب، با حضور گسترده و باشکوه ایرانیان مقیم کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی و شمالی برگزار شد.


در این مراسم که در سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای پکن، توکیو، سئول و پیونگ یانگ برپا شد، ارادتمندان به خاندان نبوت با قرائت دعای جوشن کبیر از محضر خداوند در این شب نورانی طلب عفو و بخشش کردند.
همچنین در این آیین ها که با مرثیه سرایی و سوگواری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود، دوستداران و شیفتگان امام علی (ع)، با بر سر گرفتن قرآن و ذکر دعا و مناجات، نوای الهی العفو را زمزمه کردند.
در آیین سومین شب قدر در پکن، حجت الاسلام عطاران طوسی از روحانیون ساکن این شهر با اشاره به روایت های مختلف در مورد شب قدر گفت: هر کسی شب قدر را بیدار باشد خداوند تمامی گناهان او را می بخشد.
او نا امیدی، پشیمانی از گناه و افتخار نکردن به گناه را از جمله شرایط بخشش گناه و توبه عنوان کرد و گفت: در کنار توبه و استغفار، انسان باید با انجام کارهای خوب و پسندیده، کار بد را جبران کند با این حال اگر کار خلاف از روی عناد و لجاجت باشد توبه ندارد و روح انسان را نابود می کند.
حجت الاسلام عطاران به آثار سو تولید و انتشار برخی پیام های نادرست در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که چنین پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شود گناه آن متوجه تولید کننده است.
او تصریح کرد: خیلی از مسایل نادرستی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود عواقب دارد لذا افراد در برابر بازنشر این نوع پیام ها مسئولیت دارند.
علاوه بر پکن، نمونه این مراسم در شهرهای شتنگهای و گوانجو نیز برگزار شد.
در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و احیای شب قدر در ژاپن که با حضور جمعی از ایرانیان، دانشجویان مقیم و برخی اتباع دیگر کشورها با اقامه نماز مغرب و عشاء و برپایی سفره افطار آغاز شد، قرآن و دعای پرفیض جوشن کبیر قرائت گردید.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین معزی تهرانی به سخنرانی پرداخت و در ادامه نیز مداحی انجام و مراسم قرآن به سر گرفتن بر پا گردید.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران و دعوت رایزنی فرهنگی از سوی مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این برنامه حضور یافته و به سخنرانی پرداخت.
نمونه این مراسم در سئول و پیونگ یانگ نیز برگزار شد.
**آساق **۱۹۰۴**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha