۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85520772
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

برگزاری رزمایش هوایی آمریکا و کره‌جنوبی با استفاده از جنگنده اف-۲۲

تهران- ایرنا- کره‌جنوبی اعلام کرد که این کشور به همراه آمریکا یک رزمایش هوایی مشترک را با استفاده از حدود ۳۰ جنگنده از جمله اف-۲۲ رپتور برگزار کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، نیروی هوایی کره جنوبی امروز چهارشنبه خبر داد که این رزمایش بر فراز یک منطقه در شرق این کشور انجام شده و متمرکز بر تقویت قابلیت‌های بازدارندگی هوایی آنها است.

این دومین رزمایش دو کشور در سال جاری میلادی با استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ ناوگان کره جنوبی و اف-۲۲ آمریکا است که به عنوان آخرین جنگنده‌های نسل پنجم طبقه بندی می‌شوند.

این رزمایش از روز دوشنبه به عنوان بخشی از تمرین پنج روزه بادی اسکادران (Buddy Squadron) برگزار شد. این اولین بار است که جنگنده اف-۲۲ در تمرینات اسکادران استفاده می شود.

خبرگزاری یونهاپ نوشت: این اقدام در پی تهدیدهای نظامی مداوم کره شمالی در این هفته، مانند پرتاب پشت سر هم بالن‌های حاوی زباله و آزمایش موشک بالستیک برگزار شد.

رزمایش هوایی سئول و واشنگتن همچنین در حالی برگزار می‌شود که پس از امضای توافق مشارکت راهبردی جامع بین روسیه و کره شمالی، یک ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا برای برگزاری یک رزمایش مشترک با کره جنوبی و ژاپن وارد بندر بوسان شد.

توافق امضا شده بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بدین معنی است که در صورت حمله به یکی از طرفین، طرف دیگر متعهد به کمک خواهد شد.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در حالی شدت پیدا کرده است که این هفته سالگرد شروع جنگ ژوئن ۱۹۵۰ کره با دخالت شوروی و آمریکا بود که نزدیک به سه سال به طول انجامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha