۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 83332061
T T
۰ نفر
کمپین انتخاباتی بایدن اظهارات ترامپ را محکوم کرد

تهران - ایرنا - کارزار تبلیغاتی «جو بایدن» نامزد دموکرات و احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، انتقاد «دونالد ترامپ» از وی در جریان دیدار از ژاپن را محکوم کرد.

به گزارش روز گذشته (سه شنبه) تارنمای نشریه "هیل" ارگان کنگره آمریکا، کمپین بایدن در واکنش به انتقاد دونالد ترامپ از معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان دیدار از ژاپن، این حملات را «دور از شان جایگاه او به عنوان رئیس جمهور» دانست.


دفتر بایدن قبل از صدور این بیانیه منتظر ماند تا هواپیمای حامل ترامپ در خاک ایالات متحده فرود آید.


این اقدام در راستای یک رسم قدیمی بود که انتقادها از رئیس جمهور آمریکا را حین حضور وی در خارج از کشور متوقف می کند.


«کیت بدینگ فیلد» مدیر ستاد انتخابات بایدن در این بیانیه نوشت: حضور در یک کشور خارجی و در یک روز یادبود و بارها همراهی کردن با یک دیکتاتور علیه یک آمریکایی و معاون سابق رئیس جمهور آمریکا به خودی خود گویا است. این اقدام بخشی از الگوی استقبال از حاکمان خودکامه به ضرر نهادهای خود ما است. چنین اقداماتی از سوی رئیس جمهور از طریق حمایت از اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی یا تبادل نامه های عاشقانه با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی صورت می گیرد.


ترامپ در سفر به ژاپن، بارها در توئیتر از بایدن انتقاد کرد و در کنفرانس خبری با حضور «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، بایدن به عنوان معاون «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.


ترامپ بارها گفت که با ارزیابی رهبر کره شمالی درباره بایدن به عنوان کسی که ضریب هوشی پایینی دارد، موافق است.


ستاد انتخاباتی ترامپ با انتقاد شدید از کارنامه سیاسی بایدن به بیانیه مذکور واکنش نشان داد.


«تیم مورتاف» مدیر روابط عمومی کمپین ترامپ، در بیانیه ای اعلام کرد این رفتار از بایدن نشات می گیرد که اوایل سال جاری در آلمان، از رئیس جمهوری آمریکا در هنگام حضورش در یک کشور خارجی انتقاد کرد.


وی به اظهارات بایدن حین حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ در فوریه گذشته اشاره داشت.


بایدن در این کنفرانس بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ از سیاست خارجی آمریکا در دولت او در رابطه با جدا کردن خانواده های مهاجران انتقاد کرد.


مورتاف گفت: از جنگ عراق تا روابط با روسیه، جو بایدن در خصوص تقریباً هر بخشی از سیاست خارجی در چهار دهه گذشته اشتباه کرده است.


ترامپ از زمان اعلام آمادگی بایدن برای شرکت در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ وی را هدف قرار داده و بارها درباره او توئیت و پیش بینی کرده که وی نامزد نهایی دموکرات ها باشد.


رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن را یک "دردسر" توصیف کرده و گفته که در زمان حضور او در دولت اوباما، آنها اساساً در بسیاری از مسائل دردسرآفرین بودند.


بایدن در انتخابات اولیه دموکرات ها پیشتاز است و چنین استدلال می شود که او نامزد دموکراتی است که بیشترین شانس را برای شکست دادن ترامپ دارد.


او در برخی نظرسنجی های رقابت های فرضی سال ۲۰۲۰ از ترامپ جلوتر است.


اروپام ** ۹۱۵۸ ** ۱۰۷۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha