۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبر: 83333124
T T
۰ نفر
اختلافات فرانسه و آلمان بر سر تعیین رئیس آینده کمیسیون اروپا

تهران – ایرنا – پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا که به بسیاری از گمانه زنی ها در این باره پایان داد، اکنون اختلافات عمیق میان رئیس جمهوری فرانسه و صدر اعظم آلمان بر سر تعیین رئیس آینده کمیسیون اروپا، تیتر نخست روزنامه ها شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، رهبران اتحادیه اروپا در حالی برای نخستین بار پس از برگزاری انتخابات روز یکشنبه به مذاکره در مورد تعیین سران آینده این اتحادیه پرداختند که رهبران آلمان و فرانسه درباره ریاست آینده کمیسیون اروپا اختلاف نظر عمیقی دارند.



در حالی که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از " مانفرد وبر" نامزد حزب مردم اروپا برای ریاست آینده کمیسیون اروپا حمایت می‌کند، در مقابل رئیس جمهوری فرانسه با ریاست وی کاملاً مخالف است.



امانوئل مکرون در این باره گفت: "برای من نکته کلیدی این است که افرادی در مناصب کلیدی قرار گیرند که با پروژه اروپایی ما موافق باشند و در بیشترین حد ممکن پرجذبه، خلاق و کارآمد باشند.



رئیس جمهوری فرانسه تمایل دارد که دو نفر از چهار سران آینده اتحادیه اروپا از میان زنان انتخاب شوند.



یکی دیگر از دلایل مکرون برای مخالفت با ریاست مانفرد وبر بر کمیسیون اروپا این است که وی قادر به صحبت کردن به زبان فرانسوی نیست.



به این ترتیب به نظر می‌رسد ترکیب پارلمان اروپا توافق بر سر انتخاب سران اتحادیه را دشوارتر از معمول کرده است.



سران اتحادیه اروپا از جمله رئیس کمیسیون این اتحادیه برای یک دوره پنج ساله انتخاب می‌شوند.



مردم اروپا روز یکشنبه این هفته در جریان انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا، ضربه‌ای به سیاستمداران سنتی چپ و راست میانه وارد آوردند و برای اولین‌بار در تاریخ این قاره، اکثریت را از دست آن‌ها ربودند و به نفع فهرستی از نامزدهای غیر متحد اما طرفدار اتحادیه رأی خود را به صندوق‌ها ریختند.



راست‌های افراطی و مخالفان اتحادیه اروپا که چشم طمع به این انتخابات داشتند، با وجود رشد اندک آرایشان نسبت به انتخابات پیشین، نتوانستند پیروز میدان شوند.



شبس**اروپام **۹۰۴۱**۱۶۱۳






نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha