۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83333612
T T
۰ نفر
خرید تضمینی گندم امسال سمنان ۱۱۵ هزار تن پیش بینی می شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: امسال با توجه به بارش مطلوب در سال زراعی ۹۸-۹۷ پیش بینی میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان دست کم ۱۱۵ هزار تن است.

محمدباقر منوچهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان از تولید گندم در سال زراعی جاری در سمنان بی سابقه است، افزود: امسال میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش می یابد.


وی اضافه کرد: با افزایش تولید، دیگر نیاز به واردات گندم از سایر استانها به سمنان نیست و به معنی واقعی با افزایش تولید، مردم استان در سفره های خود شاهد کیفیت نان و آرد تولیدی سمنان خواهند بود.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: سال گذشته دست کم ۸۵ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان سمنان برداشت شد اما این رقم برای امسال افزایش چشمگیری داشته است.


منوچهری تصریح کرد: اکنون برداشت و خرید تضمینی گندم در برخی از مناطق غرب سمنان آغاز شده است و با توجه به متفاوت بودن اقلیم استان روند برداشت این محصول راهبردی تا اوایل مرداد ادامه می یابد.


وی با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ گفت: قیمت این محصول به صورت تضمینی امسال با درصد کمی افزایش به ازای یک کیلوگرم ۱۷ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان خاطر نشان کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به افزایش قیمت ارز و گرانی مواد اولیه تولید چندان برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد و دولت برای سال زراعی آینده باید به طور حتم برای افزایش قابل توجه قیمت خرید تضمینی گندم اقدام کند.
به گزارش ایرنا، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۹۷-۹۶ بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال بود و بیش از ۸۵ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد.


۷۳۳۹/۶۱۰۳