۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 83333999
T T
۶ نفر
جایگاه داران سوخت  در اصفهان خواهان رسیدگی به مطالبات خود هستند

اصفهان - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سوخت اصفهان گفت: فعالان این صنف خواهان رسیدگی به مطالبات خود از جمله پرداخت تعدیل کارمزد سال 97 و اجرایی شدن قانون بودجه 98 هستند.

پیمان کامران روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت پخش فراورده‌های نفتی کشور در چهار دهه گذشته همواره بر پایه نرخ تورم، مبلغی را به عنوان تعدیل کارمزد به جایگاه‌داران سوخت پرداخت می‌کرد و بر همین اساس، فعالان این صنف از مهر سال گذشته خواهان پرداخت این مبلغ بودند.


وی با بیان اینکه فعالان صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور سال گذشته برای تحقق این خواسته خود جلسه‌هایی را با مسوولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار کردند، اظهار داشت: در این جلسه‌ها، توافق شد که ۲۰ درصد اضافه هزینه نگهداری جایگاه‌ها در سال ۹۷ پرداخت شود ولی تاکنون این کار عملیاتی نشده است.


کامران با تاکید بر اینکه بدلیل افزایش نرخ‌ها در یک سال گذشته، هزینه نگهداری جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است، تصریح کرد: تاکید جایگاه داران بر افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ تعدیل کارمزد بود اما بر سر ۲۰ درصد آن توافق شد که هنوز این مبلغ نیز پرداخت نشده است.


وی با اشاره به اینکه دستمزد کارگران در سال‌های ۹۶ تا ۹۷ نزدیک ۱۷ درصد، هزینه‌های برق و گاز نزدیک ۱۰ درصد و نگهداری جایگاه‌ها ۳۰۰ درصد افزایش یافت، گفت: با توجه به این افزایش قیمت‌ها، جایگاه داران سوخت خواهان پرداخت تعدیل کارمزد سال ۹۷ بر پایه توافق‌های صورت گرفته هستند.


کامران مطالبه دوم فعالان این صنف را اجرایی‌شدن قانون بودجه سال ۹۸ عنوان و اضافه کرد: پارسال نمایندگان مجلس با تصویب بندی از لایحه بودجه سال ۹۸ روش پرداخت کارمزد به جایگاه داران سوخت را تعیین کردند و ما خواهان اجرایی‌شدن آن هستیم.


به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس اسفند پارسال در جز الحاقی ۲ تبصره ۱۴ بخش درآمدی بودجه تصویب کردند: هزینه خدمات جایگاه‌های سوخت به روش حق‌العملی و درصدی از ارزش‌های ریالی فرآورده‌های دریافتی از مصرف‌کننده است.


رییس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سوخت اصفهان توضیح داد: یکی از اعتراض‌های جایگاه داران سوخت در سال‌های گذشته، نحوه اعطای یارانه به بنزین بود بطوری که اگر دولت بر روی این سوخت به مردم یارانه می‌دهد، خدمات جایگاه داران نباید با یارانه پرداخت شود و دلیلی وجود ندارد که زیان یارانه‌ها به جایگاه دار برسد.


وی ادامه داد: برای حل این مشکل، سال گذشته در مجلس تصویب شد که از ابتدای سال ۹۸ درصدی برای تخصیص حق العمل به جایگاه داران بابت هزینه خدمات تعیین شود اما با وجود گذشته بیش از ۲ ماه از سال هنوز این کار انجام‌نشده است.


رییس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سوخت اصفهان با تاکید بر اینکه فعالان این صنف بصورت مدنی خواهان رسیدگی به مطالبات خود هستند، گفت: ما هیچگاه خدمات خود را تعطیل نمی‌کنیم زیرا مشکلات حیاتی برای جامعه بوجود می‌آورد اما با روش‌هایی مانند نصب تابلو و گفتگو با مسوولان دنبال احقاق حق خود هستیم.


وی افزود: اما اگر وضعیت موجود ادامه یابد و مطالبات کارمزد و هزینه خدمات جایگاه‌ها به موقع پرداخت نشود، ممکن است جایگاه داران در پرداخت دستمزد کارگران و هزینه‌های برق و گاز دچار مشکل و اخلال در خدمات رسانی شوند.


کامران با بیان اینکه این مطالبات سراسری بوده و در دیگر استان‌ها نیز مطرح‌شده است، خاطرنشان کرد: ۲۱۰ جایگاه داران عضو انجمن صنفی جایگاه داران سوخت اصفهان هستند.


خبرنگار ایرنا در این باره با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان تماس گرفت اما اعلام شد که این مساله سراسری است و تنها مختص استان اصفهان نیست.


استان اصفهان بیش از ۲۷۰ جایگاه عرضه سوخت و ۱۶۰ جایگاه عرضه سی ان جی دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha