۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
کد خبر: 83334069
T T
۰ نفر
رئیس بازرسی اتاق اصناف استان:  132 پرونده تخلف صنفی در سمنان تشکیل شد

سمنان- ایرنا- رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان گفت: ۱۳۲ پرونده تخلف در زمینه ارائه نکردن فاکتور ، گرانفروشی و درج نکردن قیمت از یک اردیبهشت گذشته تا هشتم خرداد جاری، با تشدید نظارت در ماه مبارک رمضان تشکیل شد.

مریم عرب روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت یک هزار و ۹۶۳ بازرسی در استان صورت گرفته که در این بازرسی‌ها، ۱۳۲ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است.


وی ادامه داد: از ۱۳۲ پرونده تشکیل شده، ۴۴ پرونده مربوط به ارائه نکردن فاکتور، ۸۱ مورد مربوط به درج نکردن قیمت و ۳۴ مورد مربوط به گران فروشی بوده است.


وی ابراز داشت: پرونده‌های تخلف تشکیل شده مربوط به صنف‌های مختلف مانند خوار و بار، لبنیات، میوه، پوشاک، قنادی و قصابی بوده است.


عرب خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان به منظور حفظ ثبات بازار و کنترل قیمت‌ها نظارت تشدید شده و این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.


رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان با بیان اینکه بیشترین تخلف‌های صنفی مربوط به شهر سمنان بوده است، گفت: ۶۰ پرونده مربوط به تخلف صنفی مربوط به شهرستان سمنان، ۴۰ پرونده مربوط به شهرستان شاهرود، ۱۱ پرونده مربوط به دامغان، سه مورد مربوط به مهدیشهر و ۱۸ مورد مربوط به گرمسار است.


به گزارش ایرنا، ۳۰ هزار و ۱۹۵ واحد صنفی دارای پروانه کسب در هشت شهرستان استان سمنان فعالند که از این تعداد پروانه کسب ۲۲ هزار و ۸۴۹ واحد به نام آقایان ثبت است.


۷۴۳۲/‏۷۴۰۸