۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83334126
T T
۰ نفر
امام جمعه یزد: مبارزه با محتکران در اولویت کار قوه قضائیه قرار گیرد

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: مبارزه با محتکران در امور اقتصادی و قاچاق کالا و ارز جزو مطالبات مردم و مسئولان این استان است که باید در اواویت کار مسئولان قوه قضائیه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز پنجشنبه در آئین معارفه رئیس کل دادگستری افزود: رصد مسائل و مشکلات فرهنگی و اقتصادی و برخورد به موقع و مناسب با متخلفان از جمله اموری است که باید مسئولان و قضات دادگستری همواره برای انجام آن پیشگام باشند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: اگر دستگاه‌های مسئول و قضات به خوبی وارد میدان فعالیت و اقدام دقیق و به موقع شوند نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از خیلی مشکلاتی دارد که جامعه با آنها درگیر است.


نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: تصمیم‌های دقیق در راستای تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با مسائل و مشکلاتی که دشمنان برای انقلاب به وجود می‌آورند رسالتی بس خطیر، تکلیفی انقلابی و اسلامی است که باید برای اجرای آن اقدام کرد.


ناصری یزدی به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: این توطئه‌ها تمام شدنی نیست و هر وقت یک بار به شکل جدید توسط استکبار انجام می‌شود و هم اکنون آنها از طریق جنگ اقتصادی و روانی اهداف خود را دنبال می‌کنند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به نقشه دشمنان در فضای مجازی علیه نظام و جوانان پرداخت و از مردم و مسئولان خواست امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند و همه برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی استکبار وارد میدان شوند.


ناصری یزدی همچنین از قوه قضائیه خواست تا مرکزی و محلی برای ساماندهی و نظارت بر تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجاد کند تا این فریضه به فرهنگ تبدیل گردد.


همچنین در مراسم یادشده معاون اول قوه قضائیه گفت: مهمترین موضوعی که در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری همه مردم و به خصوص مسئولان را به اجرای دقیق آن سفارش کرده اند، مباحث اقتصادی است که باید برای تحقق آن در کشور همه افراد در کنار هم با برنامه ریزی، مدیریت جهادی و روحیه انقلابی اقدام کنند.


حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای افزود: راه حل مبارزه عملی با جنگ اقتصادی و روانی دشمنان تلاش مضاعف همگانی برای اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است که عزم جهادی را طلب می‌کند.


وی ادامه داد: اگر بخواهیم در شرایط کنونی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را در جنگ اقتصادی و روانی شکست دهیم باید مردم و مسئولان با همبستگی دست در دست هم برای تقویت بنیان اقتصادی کشور و توسعه، تولید و اشتغال به وظایف خود که از اهمیت زیادی برخوردار است، عمل کنند.


وی در این مراسم با قدردانی از محمدرضا حبیبی، غلامعلی دهشیری را به عنوان رئیس کل دادگستری یزد که از قضات با سابقه این استان است، معرفی کرد.


همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد در مراسم یادشده گفت: امید و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت از مهمترین و ضروری‌ترین مسائل و نیازهای همیشگی است که باید همه دستگاه‌ها و مدیران برای تحقق بیشتر آن فعالیت و تلاش کنند.


وی افزود: همه دستگاه‌ها و به خصوص دادگستری در بخش‌های مختلف باید برای امید آفرینی و اعتماد مردم به حاکمیت بیش از پیش مأموریت‌های خطیر خود را انجام دهند و حرکت عمومی در جامعه توسط دستگاه‌ها باید در راستای ارتقای امید مردم و اعتماد سازی بیشتر و بهتر به عنوان یک وظیفه و کار مهم ضروری است که باید محور برنامه‌ها و فعالیت‌ها قرار گیرد و تحقق آن نقش مهمی در اجرای اهداف نظام دارد.


استاندار یزد در ادامه به اهمیت رعایت حقوق شهروندی توسط بخش‌های مختلف اجرایی اشاره کرد و بیان داشت: پرداختن به حقوق شهروندی و رسیدگی به نیازها و مطالبات باید توسط دستگاه‌های اجرایی مسئول و قوه قضائیه مدنظر عملی و اجرایی قرار گیرد.


۷۵۳۶/‏۲۰۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha