۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
کد خبر: 83334255
T T
۰ نفر
طرح‌های گرافیکی «تفنگ پدری» در راهپیمایی روز قدس تهران به نمایش در می آید

تهران-ایرنا-طرح‌های گرافیکی تفنگ پدری که به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران طراحی شده است روز جمعه در راهپیمایی روز قدس به نمایش در می‌آید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از این سازمان، تفنگ پدری عنوان لوگو و طرحی برگرفته از شعر سید علیرضا هاشمی گلپایگانی (گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز…) است که به مناسبت روز قدس، آخرین جمعه ماه رمضان در ابعاد مختلف در قالب پوستر و پرتابل شهری توسط این سازمان ارائه می‌شود.
این طرح بر اساس ابیاتی از شعر محمدحسین ملکیان طراحی شده که مورد تشویق رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است: (دفاعِ از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد، زمین کارزار ما «تل‌آویو» است، تهران نه!).
تفنگ پدری نمایی از مسجدالاقصی است که رهبر معظم انقلاب را در حال ایراد خطبه نماز جمعه با حضور شخصیت‌هایی که در جهان اسلام در مبارزه با استکبار و تقابل با اسراییل در خط مقدم جبهه‌های خود هستند و در صف اول نماز جمعه نشسته‌اند، به تصویر کشیده است.
مبنای این تصویر جمله معروف رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از علمای سوریه است که فرمودند: «امیدواریم همگی آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت می‌خوانید.»
در صف اول این نماز، چهره‌هایی از همه کشورهایی که در جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای خود حکم رهبری داشتند از جمله شیخ عیسی قاسم (بحرین)، اسماعیل هنیه (رییسدفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس)، شیخ زکزاکی (رهبر شیعیان نیجریه)،وسیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) به تصویر کشیده شده اند.


همچنین چهره های دیگری همچون حاج قاسم سلیمانی (فرمانده سپاه قدس)، شیخ کاظم العمری (رهبر شیعیان عربستان)، عبدالملک الحوثی (رهبر جنبش انصارالله یمن)، هادی العامری (فرمانده سپاه بدر عراق)، بشار اسد (رییسجمهوری سوریه) و حاج احمد متوسلیان (از فرماندهان دفاع مقدس) در این تصویر مشاهده می شوند.
علاوه بر برپایی نماز جمعه، از نمادهای صلح، آرامش و امنیت در سایه تصاویر فرماندهان شهید و شهدای جریان‌ساز جبهه مقاومت بر دیواره‌های مسجدالاقصی از جمله مرحوم آیت‌الله حکیم (از مبارزان و رهبران مردم عراق)، شهید طهرانی‌مقدم (پدر موشکی ایران)، عماد مغنیه (از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان)، شهید محسن حججی (از شهدای مدافع حرم) و…، مبین شکست اسرائیل توسط اتحاد جبهه مقاومت اسلامی و جمله معروف رهبر معظم انقلاب مبنی بر رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، در طرح تفنگ پدری بهره گرفته شده است.
سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با برپایی فرهنگسرای قدس، روز جمعه ۱۰ خرداد، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس در ضلع شمال شرقی میدان انقلاب اسلامی با ایستگاه‌های فرهنگی و هنری میزبان راهپیمایان است.
تهرام/۷۲۴۵/ ۱۰۰۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha