۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83334711
T T
۱ نفر

راهپیمایی روز قدس در استان کردستان آغاز شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83334711
راهپیمایی روز قدس در استان کردستان آغاز شد

سنندج - ایرنا - مردم مومن، انقلابی و روزه دار شهرستان های مختلف استان کردستان امروز جمعه همزمان با سراسر کشور، گسترده تر از سال های قبل با سر دادن فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم انقلابی استان کردستان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در راستای اعلام حمایت از قدس شریف و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان فلسطین، در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضوری پرشور، مثال زدنی و با شکوه دارند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در شهرستان‌های مختلف استان کردستان دست نوشته‌هایی مزین به تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان قدس شریف در دست دارند تا نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی بویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند.
مردم روزه دار و ولایت مدار سنندج نیز با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل که ندای وحدت همیشگی ملت ایران است از ساعتی قبل تجمع خود را از میدان آزادی این شهر شروع کرده و سپس به سمت سه راه حبیبی محل تجمع راهپیمایان حرکت کردند.
حضور قشرهای مختلف مردم، زن و مرد، پیر و جوان، بازاری و کارمند، کارگر و مسئول، روحانی و فرهنگی، نظامی و دانش آموز و دانشجو در مراسم روز جهانی قدس امروز شهر سنندج چشمگیرتر از سنوات قبل است.
تعدادی از والدین سنندجی فرزندان خردسال خود را نیز در راهپیمایی روز قدس همراه آورده اند تا با این حرکت نشان دهند که ملت مسلمان در هر سن و موقعیتی باشد از آرمان‌های ملت فلسطین دفاع می‌کند.
چندین خبرنگار و عکاس رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف نیز برای پوشش کامل خبری راهپیمایی روز جهانی قدس در بین مردم حضور دارند.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هر سال نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می‌کنند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۱۰ خرداد از ساعت ۱۰ صبح در ۹۰ نقطه از استان کردستان در حال برگزاری است.
راهپیمایی روز جهانی قدس در سنندج ساعت ۱۰ صبح از میدان آزادی این شهر آغاز و در مسیر خیابان فردوسی - خیابان امام خمینی (ره) تا سه راه حبیبی ادامه دارد، حجت الاسلام مهدی نیا استاد حوزه علمیه قم سخنران این مراسم است.


۳۰۳۴/‌۹۱۰۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha