۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1558
کد خبر: 83334886
T T
۰ نفر
رئیس کل جدید دادگستری یزد: کیفی سازی خدمات قضایی در  اولویت برنامه هاست

یزد - ایرنا - رئیس کل دادگستری یزد گفت: با تجدید نظر در آمار گرایی صِرف، از این پس کیفی سازی خدمات قضایی در اولویت کارهای این نهاد قرار دارد و مورد اهتمام جدی نیز است.

به گزارش روز جمعه دادگستری کل استان یزد، غلامعلی دهشیری افزود: با هدف حل و فصل واقعی مشکلات مردم؛ شاخص‌های ارزیابی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا صِرف مختومه محوری پرونده‌ها، شاخص ارزیابی نباشد بدیهی است این مهم نیازمند تغییر در برخی از قوانین و ضوابط اجرایی است.


وی منابع انسانی را مهمترین ارکان یک سازمان دانست و اظهار داشت: تکریم و تجلیل قضات کاردان و کارمندان متعهد و متخصص، کرامت بخشی ارباب رجوع را در پی دارد که در این راستا ارتقای انگیزه و ایجاد نشاط در نیروی انسانی دادگستری و افزایش بازده کاری را نیز موجب می‌شود.


این مقام قضائی، ارتباط نزدیک تر با مردم را از جمله اولویت‌های کاری خود ذکر کرد و بیان داشت: به منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم و مسائل حوزه‌های قضائی و تقویت ارتباطات مردمی، حضور در حوزه‌های قضائی، ارتباط بیشتر با مردم در دستور کار قرار دارد.


رئیس کل دادگستری استان یزد، حمایت از تولید و سرمایه گذاری را از جمله راهبردهای اصلی خود برشمرد و گفت: رونق تولید راه برون رفت از وضعیت موجود در جنگ اقتصادی است، لذا بستر سازی برای کاهش مراجعه تولید کنندگان و سرمایه گذاران به دادگستری و تسریع مدیریت زمان در حل مشکلات دعاوی آنان و جلوگیری از ورشکستگی و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله مسائل مهمی است که مد نظر قرار خواهد بود.


وی تأکید کرد: در حمایت از سرمایه گذاران، متقابلاً انتظار این است تولید کنندگان نیز متعهد به پاسخگویی و حفظ حقوق و مطالبات کارگران باشند که تساهل در این زمینه هرگز قابل دفاع نیست.


رئیس کل دادگستری یزد در ادامه، کمک به احیای منابع بانکی استان برای افزایش سرمایه گذاری سالم را از برنامه‌های خود اعلام کرد و یادآور شد: حجم معوقات بانکی در یزد به مبلغ قابل توجهی رسیده است، لذا دادگستری با حمایت از قاطبه سرمایه گذاران و تولید کنندگان، متعهد است تا معدود افرادی که به بهانه سرمایه گذاری، منابع بانکی را تصاحب کرده و از برگشت آن خودداری می‌کنند، مورد پیگیرد قرار دهد.


وی برخورد بدون ملاحظه و تعارف با مفاسد اقتصادی را از برنامه‌های خود برشمرد و تصریح کرد: در ۲ سال اخیر شاهد برخورد جدی با اندک مدیران سودجو و متخلف بوده‌ایم و این روند با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت و تسریع در رسیدگی به این جرایم و اطلاع رسانی در این زمینه در دستور کار است، ضمن آنکه پیشگیری و حذف بسترهای فساد از طریق تقویت نهادهای نظارتی مورد مطالبه و تأکید قرار دارد.


دهشیری، احیای حقوق عامه، جلوگیری از تضییع بیت المال و وصول درآمدهای مالیاتی را از جمله موارد مورد مطالبه از مدیران ذکر کرد و بیان داشت: با مدیریت دادستان‌های سراسر استان به اقتضای شرایط، وصول درآمدهای مالیاتی، اراضی، معادن و محیط زیست در اولویت قرار خواهد داشت.


وی بر ارتباط بیشتر با نخبگان و دانشگاهیان و اطلاع رسانی نظام مند اقدامات و مشکلات، تأکید کرد و افزود: این مساله در افزایش سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه مؤثر است لذا برگزاری جلسات علمی و فرهنگی با هدف شناخت بیشتر و آسیب شناسی وضع موجود به منظور اتخاذ راهکارهای مهم و اثر گذار در بهبود شرایط کاری، مد نظر و در برنامه‌های این دستگاه است.


رئیس کل دادگستری استان یزد از رسانه‌ها به عنوان ابزار نوین امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و ابراز داشت: دادگستری مرجع رسیدگی به تظلمات است نه مرجع مچ گیری از رسانه‌های منتقد، لذا مدیران باید سعه صدر خود را بالا برده و نقد و پرسشگری را با شکایت پاسخ ندهند در عین حال دادگستری سیاه نمایی و اتهام زنی و تعرض به امنیت کشور و بنیان‌های انقلاب اسلامی را تحمل نمی‌کند.


وی پیشگیری از وقوع جرم را راهبرد کلان قوه قضاییه دانست و گفت: آسیب شناسی صورت گرفته نشان می‌دهد در استان باید بر سه مساله اعتیاد و مواد مخدر، جرائم اتباع بیگانه و جرائم فضای مجازی تمرکز کرد که در این خصوص در نظر است با کمک سازمان‌های مردم نهاد و هم افزایی همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه نیز گام‌های اساسی برداشته شود.


دهشیری، برخورد با مظاهر علنی بی عفتی و فساد و خشونت را نیز از دیگر مسائل مورد اهتمام در دستگاه قضایی استان ذکر کرد و افزود: هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی، اقتضا دارد توأم با آسیب شناسی و بهره گیری از خرد علما و فضلا و بزرگان، از ظرفیت حوزه‌های علمیه و جامعه شناسان و نخبگان نیز بهره گیری شود تا فضای استان دارالعباده مطابق با عرف مردم و در شأن مردم متدین و متین این استان باشد.


دهشیری دیروز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه به عنوان رئیس کل دادگستری یزد معرفی و شروع به کار کرد.


به گفته اژه ای مهمترین موضوعی که سال‌های اخیر مقام معظم رهبری همه مردم و به خصوص مسئولان را به اجرای دقیق آن سفارش کرده اند، مباحث اقتصادی است که باید برای تحقق آن در کشور همه افراد در کنار هم با برنامه ریزی، مدیریت جهادی و روحیه انقلابی اقدام کنند.


وی افزود: راه حل مبارزه عملی با جنگ اقتصادی و روانی دشمنان تلاش مضاعف همگانی برای اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است که عزم جهادی را طلب می‌کند و اگر بخواهیم در شرایط کنونی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را در جنگ اقتصادی و روانی شکست دهیم باید مردم و مسئولان با همبستگی دست در دست هم برای تقویت بنیان اقتصادی کشور و توسعه، تولید و اشتغال به وظایف خود که از اهمیت زیادی برخوردار است، عمل کنند.


۲۰۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha