۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83335197
T T
۰ نفر

فرمانده سپاه انصارالرضا: معامله قرن شکست می خورد

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83335197
فرمانده سپاه انصارالرضا: معامله قرن شکست می خورد

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: توطئه آمریکا و مطرح کردن بحث معامله قرن از همین الان مشخص است که شکست می خورد.

سردار علی قاسمی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ایرنا افزود: چون بین آنها و کشورهای غربی این اتحاد وجود ندارد و بین عرب ها هم در این خصوص شکاف ایجاد شده است ضمن آنکه مردم فلسطین و کشورهای عربی اجازه انجام این معامله نگین را نمی‌دهند و قطعاً پیروزی مسلمانان آشکار است.


وی اظهار داشت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند روز قدس متعلق به همه مستضعفان و آزادی خواهان جهان است و در اسلام اهمیت ویژه دارد چون قدس متعلق به همه مسلمانان است.


فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: مسلمانان همه باید حول محور توحید متحد شوند و قدس شریف یک پایگاه توحیدی است و همه ما متعهد هستیم که از مردم مظلوم حمایت کنیم چون مورد تجاوز واقع شدند.


وی گفت: جهان اسلام امروز باید متحد شود و به فرموده امام راحل اگر همه مسلمانان با هم متحد شوند و هر کدام یک سطح آب به اسرائیل بریزند این رژیم غاصب نابود می‌شود.


سردار قاسمی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که باید رژیم صهیونیستی از روی زمین محو شود چون متجاوز و غاصب است و ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و امیدواریم با اتحاد مسلمانان این رژیم غاصب عمرش کوتاه شود.


به گزارش ایرنا طرح آمریکایی - صهیونیستی موسوم به معامله قرن در حالی از سوی سردمداران کاخ سفید و همپیمانان منطقه ای آنها دنبال می شود که اعتراض برخی محافل اسلامی، عربی و فلسطینی اعم از تشکیلات خودگردان و گروه‌های مقاومت نسبت به آن تشدید شده و آنها هدف طرح این سناریو را نابودی آرمان فلسطین می دانند.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از ابتدای روی کار آمدن، رویکردی ضد فلسطینی در پیش گرفت و با زیر پا گذاشتن محکم‌ترین مبانی حقوقی و نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل درباره قدس، خواسته رژیم غاصب صهیونیستی را جامه عمل پوشاند و اقدام به انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی کرد، اقدامی که اعتراض‌های گسترده جهانی و شهادت صدها فلسطینی را در پی داشت.


براساس اعلام رسانه ها الحاق کرانه باختری و برخی دیگر سرزمین‌های اشغالی به رژیم صهیونیستی و محروم ساختن فلسطینی‌ها از داشتن کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف، بخشی از این طرح وقیحانه و مخرب به شمار می‌رود کاخ سفید اعلام کرده ترامپ قرار است در یک کنفرانس اقتصادی در پایتخت بحرین، منامه با هدف تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای انتقال پول و فناوری به سرزمین‌های فلسطینی یعنی کرانه باختری و باریکه غزه شرکت کند.


بر اساس گمانه زنی‌ها این کارگاه اقتصادی بخش مالی معامله قرن است. زمان دقیق این کنفرانس اقتصادی ۲۵ و ۲۶ ژوئن اعلام شده و گفته می‌شود این کنفرانس با حضور وزرای اقتصاد و فعالان اقتصادی از اروپا، خاورمیانه و آسیا برگزار خواهد شد.


اما مخالفت گسترده و قاطعانه محافل مختلف با طرح معامله قرن و محکومیت صریح آن از سوی نمایندگان کشورهای اسلامی در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده در کنار مجموعه تحولات دیگر و راهپیمایی روز قدس موجب شده است امکان برگزاری نشست منامه در زمان تعیین شده با شک و تردید همراه شود، هرچند آمریکا اعلام کرده است کنفرانس یا کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان گام نخست اجرای معامله قرن در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) برگزار می‌شود.


۷۵۵۹*۳۰۲۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha