۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83336188
T T
۰ نفر
سیستم نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در کردستان فعال شد

سنندج - ایرنا- رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با آغاز ثبت نام دانش آموزان در تمام استان ها نظارت و بازرسی ها از فعالیت مدارس و رسیدگی به شکایات مردمی فعال شده است.

محمدرضا وینصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستورالعمل نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با تاکید بر اصل رعایت حقوق ارباب رجوع، والدین و دانش آموزان به واحد های اداری و آموزشی استان ارسال شده است.


وی افزود: ثبت نام دانش آموزان تمام پایه های تحصیلی در مدارس دولتی (عادی و هیات امنایی) بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل بوده و تنها بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس انجام می شود.


رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق باید محدوده مدارس را بر اساس تراکم جمعیت و ظرفیت مدارس تعیین، ابلاغ و در معرض دید مستقیم مراجعین در ادارات و مدارس قرار دهند.


وی با اشاره به اینکه ثبت نام از هنرجویان هنرستان ها بدون لحاظ محدوده جغرافیایی و بر اساس ضوابط انجام می شود، یادآور شد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل مربوطه انجام می شود.


وینصفهان مسئولیت ثبت نام دانش آموزان را بر عهده مدیران مدارس اعلام و تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ای ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس، این فرآیند با رعایت کامل احترام به مراجعان و والدین دانش آموزان انجام شود.


وی گفت: مشخصات اعضای ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان به همراه شماره تلفن تماس به واحد های اداری و آموزشی جهت نصب در معرض دید مراجعان قرار داده شده و شماره تلفن ۳۳۱۶۰۲۱۰ ستاد استانی نیز آماده پاسخ گویی به شکایات و سوالات والدین و دانش آموزان است.


رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان به نحوه ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیزاشاره کرد و افزود: ثبت نام از دانش آموزان میان پایه بدون نیاز به حضور اولیا و توسط مدارس انجام می شود.


وی با اشاره به موضوع دریافت شهریه و کمک هزینه تحصیلی اضافه کرد: دریافت شهریه و هر گونه هزینه تحصیلی و نیز اخذ تعهد مالی به استثناء وجوه مربوط به بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی در فصل ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است.


وینصفهان اظهار داشت: میزان شهریه دریافتی (مدارس مجاز به دریافت) باید در تابلوی اعلانات و در معرض دید اولیای اولیا نصب و فهرست پرداخت کنندگان جهت ارائه به ناظرین و بازرسان با مشخصات کامل تنظم شود و در ضمن دریافت وجه نقد در تمام مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است.


در سال تحصیلی جاری (۹۸ - ۹۷) ۲۹۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.
۷۳۴۸ / ‏‬ ۳۰۳۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha