۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 83336399
T T
۰ نفر
سرپرست فرمانداری: ۳۰ درصد اعتبارات مشهد باید در حاشیه شهر هزینه شود

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری مشهد گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی این شهرستان طبق قانون باید در حاشیه شهر از جمله سکونتگاه های غیررسمی آن هزینه شود.

حیدر خوش نیت روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد افزود: فرمانداری عمل به این تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را بویژه در حوزه عمرانی رصد می‌کند.
وی به ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۶ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی شهری در این زمینه مأموریت دارند و تکالیف قانونی هر دستگاه نیز مشخص شده است.
وی بر لزوم توجه مدیران به پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: هر دستگاه اجرایی براساس برنامه ششم توسعه باید کمیته پدافند غیرعامل را در زیر مجموعه خود تشکیل دهد.
خوش نیت همچنین با تقدیر از حضور مردم مشهد در راهپیمایی روز قدس افزود: شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی این روز در مقایسه با روز قدس سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشت که نشان از حساسیت مردم به مسائل سیاسی روز دارد.


*امکانات دستگاه‌های دولتی در خدمت انتخابات
وی به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان رهبری در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: طبق ماده ۱۱ قانون انتخابات، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید کارکنان و سایر امکانات را به عنوان یک تکلیف قانونی در اختیار عوامل اجرایی انتخابات قرار دهند که استفاده از کارکنان ادارات در روند انتخابات نیازمند درخواست عوامل استانی شورای نگهبان است.
سرپرست فرمانداری مشهد اظهار داشت: مدیران باید امانت دار بوده و در جریان مبارزات انتخاباتی له یا علیه کسی تبلیغ ننمایند و از امکانات دستگاه خود نیز برای نامزدهای انتخاباتی استفاده نکنند.
وی حضور مدیران به عنوان یک شهروند معمولی در کارزارهای انتخاباتی طی ساعات غیر اداری را بلامانع دانست و گفت: شایسته است با نزدیک شدن به انتخابات پیش رو احزاب فعالیت خود را در این زمینه شروع کنند، این نوع فعالیت موجب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهد شد لذا از فعالیت احزاب شناسنامه دار و قانونی استقبال می‌کنیم.



* انتخابات بزرگترین پروژه سال جاری
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب شرایط امروز کشور در مواجهه با دشمنان، شرایط جنگی است و مدیران نمی توانند با مدیریت عادی و سابق عمل کنند.
علیرضا قامتی، انتخابات مجلس شورای اسلامی را بزرگ ترین پروژه امسال توصیف کرد و افزود: مشارکت مردم در انتخابات بنیان های حاکمیت را تحکیم می‌کند لذا باید شرایط را برای انتخابات سالم، قانونی و همراه با امنیت تأمین نمود.
وی هر اقدام غیر نظامی تهدید کننده کشور را در حوزه پدافند غیرعامل دانست و اظهار داشت: تهدیدات غیر نظامی دشمن به شکل ترکیبی بروز می‌کند و بیوتروریسم، حوزه زیستی، مسائل سایبری و سرقت اطلاعات از جمله مصادیق این نوع تهدیدات است که در بخش حملات سایبری توصیه های فراوان به دستگاه‌های مختلف شده است.

 


* مقابله فرامرزی با داعش اقدامی از نوع پدافند غیرعامل


قامتی اقدامات و آموزه های اعتقادی داعش در منطقه طی سالهای قبل را از جمله تهدیدات پدافند غیرعاملی علیه کشور دانست و گفت: اگر در همان زمان توجه بیشتری به این تحرکات در منطقه می شد شاید امروز با مشکلات کمتری از ناحیه این گروه تکفیری و تروریستی مواجه بودیم.
وی به اقدامات فرامرزی ایران در مقابله با داعش اشاره کرد و افزود: برخی انتقادها از این حضور نشان دهنده عدم درک صحیح از ماهیت این فعالیت های دفاعی است زیرا مقابله با داعش در خارج از مرزها نوعی پدافند غیرعامل است.
وی اظهار داشت: حداکثر ظرف یک ماه آینده مانور زیستی در حوزه پدافند غیرعامل در مشهد برگزار می شود که باید ملاحظات در زمینه انعکاس این اقدام مورد توجه قرار گیرد.


* رتبه سوم مشهد در بافت فرسوده شهری کشور
مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد نیز گفت: مشهد همانگونه که دومین کلانشهر کشور است جایگاه دوم کشور در سکونتگاه‌های غیر رسمی و رتبه سوم کشور در بافت فرسوده شهری را دارد.
مجتبی شاکری روش افزود: بیش از ۳۰ درصد جمعیت مشهد ساکن بافت های ناکارآمد شهری هستند که ۱۷ درصد مساحت شهری را اشغال کرده است.
وی اظهار داشت: پیش از این رویکرد کالبدی به موضوع سکونتگاه‌های غیر رسمی حاکم بود که ناکارآمدی و معضلات فرهنگی متعدد را در این محدوده ایجاد کرده بود.
وی گفت: ایراد مهم این اقدامات عدم توجه به توانمند سازی مردم و رویکرد اجتماعی به ساکنان محلی بود، لذا برای توانمند سازی مردم ستادهای بازآفرینی در این بافت ها پیش بینی شد تا منابع و اقدامات را در این راستا متمرکز کند.
شاکری روش افزود: ۲۶ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی شهری در راستای اجرایی شدن مصوبات این ستاد به همکاری یکدیگر احتیاج دارند و مدیران نیز باید این همکاری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.


یک میلیون و ۲۵۰ هزار حاشیه نشین در هشت پهنه و ۶۶ محله مشهد سکونت دارند.


۳۲۲۱/‏‬ ۶۰۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha