مردم ساکن حاشیه شهر مشهد با اجرای طرح بازآفرینی بی خانه نمی مانند

مشهد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدابیر اندیشیده شده در اجرای طرح بازآفرینی شهری در حاشیه شهر مشهد، ساکنین این مناطق بی خانه نمی مانند.

سید محمد پژمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر جلب مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری افزود: هم اکنون عملیات اجرایی پروژه چند هزار واحدی در قالب این طرح در حاشیه شهر مشهد آغاز شده است.

وی اظهار داشت: واحدهایی که در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است، جایگزین خانه های فعلی ساکنین بافت فرسوده و مناطق نامناسب حاشیه شهر می شود تا مردم بتوانند در خانه های جدید استقرار یابند.

وی گفت: برای ساماندهی وضعیت فعلی ساکنینی که خانه های آنها در طرح بازآفرینی قرار دارد چند راه حل وجود دارد که از جمله آن دادن واحدهای جدید مسکونی به این ساکنین در مناطق دیگر و تهاتر آن با خانه های قبلی یا سکونت موقت ساکنین در مکان دیگر و بازگشت آنان پس از احداث خانه های جدید در حاشیه شهر و استقرار در آنهاست.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: برنامه اتمام ساخت واحدهای جدید در حاشیه شهر مشهد ۲ ساله است و بسیاری از آنها تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

مساحت بافت فرسوده کلانشهر مشهد چهار هزار و ۲۹۰ هکتار است و ۶۶ محله در مشهد هدف اجرای طرح بازآفرینی هستند.

۷۴۸۹ / ‏‬ ۶۰۵۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha