۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۳
کد خبر: 83336967
T T
۰ نفر
۲۰ مراسم گلریزان ماه رمضان برای آزادی زندانیان فارس برگزار شد

شیراز-ایرنا- مسئول برنامه و بودجه اداره کل زندان‌های استان فارس گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون، ۲۰ مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان برگزار شده است.

حامد نوروزی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک یک هزار و ۲۸۳ زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان فارس در بند هستند که از این تعداد، ۵۲ زندانی در شهرستان جهرم، چشم‌انتظار کمک نیکوکاران هستند.

وی اظهار داشت در سال ۹۷، ستاد دیه استان فارس از محل گذشت شاکی، پرداخت‌های شرکت بیمه، بانک‌های عامل و کمک های خیرین با پرداخت در مجموع مبلغ ۲۴ میلیارد ریال، ۳۰ نفر از زندانیان شهرستان جهرم را آزاد کرد.

این مقام مسئول همچنین گفت: در مراسم گلریزان اخیر در شهرستان جهرم، خیرین مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال به صورت نقدی، تعهد و چک برای آزادسازی زندانیان کمک کردند.

مسئول برنامه و بودجه زندان‌های فارس گفت: پس از بررسی کارشناسان مالی، اجتماعی و حقوقی، ستاد دیه نیز با کمک‌های مالی خود زمینه آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان جهرم فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: پارسال نیز در شهرستان جهرم، مبلغ یک میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان با همت خیرین جمع‌آوری شد.

نوروزی تأکید کرد: جشن گلریزان و کمک به زندانیان باید به عنوان یک فرهنگ در شهرستان‌ها نهادینه شود و آگاهی‌بخشی باید سرلوحه کار مسئولین و مردم قرار گیرد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان جهرم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: انجمن حمایت زندانیان در جهرم، معیشت ۳۱۳ نفر از خانواده زندانیان را برعهده دارد و در حد توان به آنان مساعدت می‌کند.

جلال واقفی افزود: علاوه بر بسته‌های حمایتی، خدمات مددکاری، مشاوره‌ای، حقوقی، تحصیلی، آموزشی و توانمندسازی خانواده‌ها زیرنظر انجمن حمایت انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: حساب فرد زندانی از خانواده وی جداست؛ این خانواده‌ها فاقد سرپرست هستند و وظیفه ما یاری‌رساندن به این افراد است.

بر اساس این گزارش، آمار محکومین مالی، تصادف، مهریه، چک و بدهی ناشی از موارد غیرکلاهبرداری در زندان جهرم شامل ۴۹ مرد و ۳ زن هستند. مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است که با تخفیف بخش عمده‌ای از این بدهی توسط شکات، این مبلغ به حدود ۴۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

زندانیان جرایم غیرعمد، افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث تصادفات رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری، حوادث کارگاهی ناخواسته، زندانی شده‌اند.

ستاد دیه کشور در سال ۱۳۶۹ با هدف ایجاد زمینه آزادی زندانیان تأسیس شد و در استان فارس از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰/‏‬ ۲۰۲۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha