۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83337467
T T
۰ نفر
کتابچه "برنامه مدیریت جامع تالاب سولدوز" در نقده رونمایی شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: نخستین کتابچه درباره «برنامه جامع تالاب سولدوز» دیروز /شنبه/ با حضور مسوولان دستگاه های دولتی و فعالان زیست محیطی در این شهر رونمایی شد.

اکبر محمدیان روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله نخست یکهزار نسخه از این کتابچه با مشارکت دستگاه های دولتی، انجمن همیاران محیط زیست دشت سولدوز و جوامع محلی چاپ و به صورت رسمی در حضور فرماندار نقده رونمایی شد.


وی بیان کرد: همزمان با رونمایی از این کتابچه تفاهم نامه ای بین عوامل مرتبط از جمله جوامع محلی در حضور فرماندار نقده امضا شد.


وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این برنامه نگرش کلی به تالاب ها است، اظهار داشت: در سال های گذشته تالاب ها تنها محلی برای حفاظت و حراست بودند و تالاب سولدوز این ظرفیت و پتانسیل را دارد از نظر پهنه آبی و همچنین گیاهی گسترش یابد.


وی افزود: هدف از تصویب این آیین نامه بهره برداری بهینه از پتانسیل تالابی موجود در نقده می باشد که این برنامه ها به طور مرتب و برنامه ریزی شده اجرا می شود.


رییس اداره محیط زیست نقده افزود: در این جلسات اعضای دائمی آیین نامه مشخص و سه کارگروه تخصصی در برنامه تصویب شد که این کارگروه ها شامل کارگروه تخصصی مدیریت منابع آب و کشاورزی، کارگروه تنوع زیست محیطی تالاب سولدوز و کارگروه معیشت پایدار تالاب سولدوز است.


به گزارش ایرنا تهیه کتابچه برنامه مدیریت جامع تالاب سولدوز از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ به طول کشید و با تیراژ یکهزار نسخه منتشر شده است؛ در این کتابچه به موضوعات متعددی اشاره شده است که از مهم ترین آنها می‌توان به معرفی اکوسیستم تالاب سولدوز، ارزش و کارکرد تالاب سولدوز، پایش اقتصادی اجتماعی و بحث مدیریت گردشگری اشاره کرد.


۹۹۱۸/‏۷۱۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha