۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83337775
T T
۱ نفر

۶۵۰ کلاس درس در مهاباد هوشمند شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83337775
۶۵۰ کلاس درس در  مهاباد هوشمند شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۶۵۰ کلاس که ۳۵ درصد از کل کلاس های درس این شهرستان را شامل می شود، هوشمند شده است.

کامبیز شاوله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کلاس درس از ابتدای طرح هوشمندسازی مدارس تاکنون با کمک‌های خیران، اعتبارات آموزش و پرورش، کمک‌های مردمی و نوسازی مدارس در مهاباد هوشمند شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه این تجهیزات شامل دیتا پروژکتور، رایانه و لپتاپ است، بیان کرد: هوشمندسازی یکی از اولویت‌های تجهیزاتی مدارس است که نقش موثری در تسهیل مراحل یادگیری و کیفیت بخشی به سیستم آموزشی در مدارس دارد و می‌تواند با ارایه دروس و محتوای آموزشی در قالب‌های متنوع الکترونیکی و با ایجاد تنوع در نحوه بیان درس‌ها، مانع از خستگی دانش آموزان شده و بر بهبود یادگیری دانش آموزان اثر بگذارد.


شاوله اضافه کرد: در کلاس‌های هوشمند سازی شده در عین حالی که روند انتقال مطالب از آموزگار به دانش آموز سرعت می‌یابد این امکان وجود دارد که تکرار ارایه مطالب بدون نیاز به معلم انجام شود و دسترسی دانش آموزان به دروس، بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی و به سهولت انجام شود.


مدیر آموزش و پرورش مهاباد ادامه داد: در طی سال های گذشته و با هوشمند سازی مدارس، اقدامات اساسی در جهت تجهیز مدارس شهرستان به امکانات نوین آموزشی انجام شده است ولی با این وجود برای رسیدن به متوسط کشوری و دستیابی به جایگاه مناسب و همچنین تجهیز مدارس روستایی به اعتبارات بیشتری نیاز است.


به گزارش ایرنا کلاس درس هوشمند به کلاسی گفته می‌شود که با استفاده از نرم‌افزارها و سخت افزارهای نوین کمک آموزشی، امکانات گسترده آموزشی در قالب فناوری‌های نوین در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.


مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲۰ مدرسه شهری و روستایی است؛ در سال تحصیلی جاری ۴۱ هزار و ۶۰۰ دانش آموز مهاباد در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.


۹۹۰۳/‌۶۱۸۵/‌۷۱۲۹
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha