۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83338282
T T
۰ نفر

مشکل بیمه قالی بافان رفع می شود

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83338282
مشکل بیمه قالی بافان رفع می شود

مشهد- ایرنا- رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با پیگیریهای مرکز ملی فرش ایران و اختصاص ردیف بودجه توسط مجلس شورای اسلامی به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال در سال جاری، مشکل بیمه قالی بافان برطرف می شود.

مهدی کلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس توافق مرکز ملی فرش ایران با صندوق بیمه عشایری، روستایی و کشاورزان، هم اکنون امکان بهره مندی قالیبافان از بیمه وجود دارد.


وی اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ۹۰ هزار قالیباف در این استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.


وی گفت: پارسال به منظور حمایت از بخش تولید ۴۴ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال تسهیلات به ۶۲۱ طرح ارائه شده توسط ۵۵۳ نفر در این استان پرداخت شد.


کلالی افزود: در اجرای طرح پشتیبانی از حوزه تولید فرش در خراسان رضوی ۱۰۰ کارگاه در این استان ایجاد شد و ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ۱۵۹ طرح ارائه شده از سوی ۶۵۶ نفر پرداخت گردید.


وی به کارگاه های متمرکز، غیرمتمرکز و تولید کارگاهی فرش در خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: پارسال مجوز برای راه اندازی هشت فقره کارگاه غیرمتمرکز با اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر در استان صادر و مجوز ۱۷ کارگاه با اشتغالزایی برای ۳۴۰ نفر تمدید شد.


وی گفت: آموزش قالیبافان، طراحان و مدیران کارگاه ها و شرکت های تولیدی، فراهم آوردن زمینه افزایش تعداد کارگاه های متمرکز و غیرمتمرکز تولید فرش و افزایش صادرات این محصول به بازارهای جدید از جمله روسیه، چین، آفریقا و کشورهای عربی از مهمترین راهبردها برای رونق تولید فرش در سال جاری است.


۷۴۸۹ / ‏‬ ۶۰۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha