۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۲
کد خبر: 83338467
T T
۰ نفر
 سرعت رشد اقتصاد کشور با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می‌یابد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش بهره‌وری، استفاده بهینه از منابع و سرعت رشد کشور درحوزه اقتصاد و به خصوص عبور از تحریم‌های ناجوانمردانه‌ علیه کشور بسیار موثر است.

علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا پیرامون نقش و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد و عبور از تحریم‌ها افزود: این شرکت‌ها به تازگی در کشور به راه افتاده‌اند و عمر زیادی ندارند، لذا نمی‌توان با دقت عملکرد آن‌ها را قضاوت کرد.


وی اظهار داشت: محققان شرکت‌های دانش بنیان برای اجرای خلاقیت‌های فناورانه خود به زمان نیاز دارند تا پس از مطالعات بر روی طرح‌های خود در آینده آنها را به ثمر بنشانند. با این وجود، شرکت‌های دانش‌بنیان تا به امروز در بخش‌های IT، صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان حرکت‌های خوب و شاخصی را از خود نشان داده‌اند.


ابراهیمی با اشاره به اینکه اکنون ما در کشور در برخی حوزه‌ها با کم و کاستی‌های جدی روبرو هستیم و بهترین بخش‌هایی که می‌توانند کار را به دست بگیرند و راهی برای خروج از این کاستی ها پیدا کنند، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، افزود: اگر ما از گذشته توجه بیشتری به شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم، شاید آن‌ها با مطالعاتی که انجام می‌دادند خروجی‌های بهتری را عاید کشور می‌کردند، با این حال وجود این شرکت‌ها در افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع و سرعت رشد اقتصاد دانش بنیان در کشور بسیار مؤثر است.


وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید اولویت‌های کشور را در نظر بگیرند و بر اساس آن مطالعه کنند و این کار باعث می‌شود محصولی که تولید می‌شود فراگیری بالاتری را در جامعه داشته باشد و پاسخگوی نیازهای عموم مردم باشد.


نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی از مسئولان این صندوق خواست تا مقدمات اعطای وام‌های بدون بهره با اقساط بلندمدت برای شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنند.


وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از عوامل مهم رشد و توسعه یافتگی شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توانند اقتصاد کشور را متحول کنند، اظهار داشت: دولت باید توجه بیشتری به صندوق نوآوری و شکوفایی داشته باشد و منابع آن را در میزانی که کمکی به همه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، تأمین کند.


این نماینده مجلس افزود: اگر منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از منابع عمومی کشور تامین شود و بتواند اعطای وام بدون بهره به شرکت‌های دانش بنیان دهد، در نهایت به نفع کشور و اقتصاد ما تمام می‌شود، پرداخت اقساط برای شرکت‌های دانش بنیان باید به صورت بلندمدت باشد چرا که مطالعات و گرفتن نتیجه در شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به زمان دارد و نباید شرایطی ایجاد شود که آن‌ها قبل از وصول نتیجه، به طور مداوم دغدغه پرداخت اقساط داشته باشند.


علمی ** ۹۳۴۰** ۹۰۱۴


۰ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha