۴۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران پردیسی به مرقد مطهر امام فراهم شده است
زائران مرقد امام ، پردیس

تهران-ایرنا- فرمانده سپاه شهرستان پردیس گفت: به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (رض) در چهاردهم خرداد، ۱۵۰۰ زائر از شهرستان پردیس با ۴۰ دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) اعزام خواهند شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، حامد حمزه خانی درنشست خبری که در محل ناحیه مقامت علی ابن موسی‌الرضا (ع) شهرستان برگزار شد، با اشاره به کمیته‌های برگزار کننده مراسم، اظهار داشت: کمیته اجرایی با محوریت سپاه، کمیته فرهنگی با محوریت دفتر امام جمعه شهرستان و کمیته پشتینبانی با محوریت فرمانداری شهرستان مسؤلیت برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را در شهرستان پردیس بر عهده دارند.



وی افزود: سهمیه اعزام زائران شهرستان پردیس ۱۵۰۰ نفر به ما اعلام شده است و پیش بینی می‌شود که تا روز چهاردهم خرداد این سهمیه افزایش و یا کاهش داشته باشد.




فرمانده سپاه شهرستان پردیس گفت: به منظور رفاه حال زائران اتوبوس‌های مجهزبه سرمایش برای اعزام پیش بینی گردیده و بسته‌های افطار برای زائران تهیه شده تا در مسیر برگشت توزیع شود.




حمزه خانی با اشاره به نمایش برنامه‌های محتوایی در طول سفر تصریح کرد: اتوبوس‌ها مجهز به سیستم‌های صوتی و تصویری هستند و در طول مسیر برنامه‌های محتوایی متناسب با مراسم و بیانیه گام دوم رهبری نمایش داده خواهد شد.




وی افزود: بسته‌های فرهنگی توسط سپاه تهیه به تعداد زوار اعزامی در مسیر توزیع خواهد شد، در این بسته‌ها؛ عطر، جانماز جیبی برای برادران و خواهران، کتاب وصایای امام راحل، لوح فشرده بازی تهیه شده و برای برگزاری مسابقات درطی مسیر برای کودکان به همراه اهدای جوایز برنامه ریزی شده است.




فرمانده سپاه شهرستان پردیس گفت: ساعت ۱۰ روز چهاردهم خرداد وسایل نقلیه در بلوار اصلی شهر پردیس مستقر شده و توسط مأموران ایمنی راهور بررسی خواهند شد و پس از اخذ تأییدیه مجوز، بعد ازاقامه نماز ساعت ۱۴ به سمت عوارضی آزاد راه تهران –پردیس حرکت خواهند کرد.




حمزه خانی با اشاره به محل تجمع اتوبوس‌ها در عوارضی آزادراه تهران پردیس خاطر نشان کرد: پس از برگزاری مراسم بدرقه توسط مسؤلین، کاروان اتوبوس‌ها با همراهی پلیس راهور، اورژانس و آتش‌نشانی به سمت حرم مطهر حرکت و در پارکینگ‌های مشخص‌شده مستقر خواهند شد.




وی افزود: به منظور پیشگیری از گم شدن زائران، کارت ویزیت به همراه نقشه محل استقرار، شماره تماس مسؤلین برگزاری و… تهیه شده و تمامی زائران در طی مسیر تحت پوشش بیمه سفر هستند.




فرمانده سپاه شهرستان پردیس اظهار داشت: ستاد گمشدگان با دو مینی‌بوس در پارکینگ مختص به شهرستان مستقر هستند و پس از پایان مأموریت و اطمینان از حضور تمامی زائران اجازه برگشت به شهرستان دارند.




حمزه خانی گفت: ثبت‌نام زائران بر اساس سهمیه‌بندی در تمامی حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج مساجد شهرستان انجام می‌شود.




وی با بیان افزایش سهمیه ۵۰۰ نفری زائران این شهرستان در سالجاری اظهار داشت: با توجه به استقبال شهروندان پیش بینی می‌شود تا فردا سهمیه ثبت نام تکمیل شود.




فرمانده شهرستان پردیس در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال در بوستان نورالشهدای شهر پردیس خاطر نشان کرد: این مراسم شب دوشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین توسلی امام‌جمعه شهرستان و مداحی حاج حسین آبیاری و صرف افطار برگزار خواهد شد.




شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.




تهرام/۹۴۴۱/‏/‏۱۳۴۸


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha