۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۳
کد خبر: 83338837
T T
۰ نفر
 تنها مرجع ما شورای هماهنگی اصلاح طلبان است

تهران- ایرنا- سخنگوی حزب اراده ملت ایران گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان وظیفه و تکلیفش تمام شده است و حزب اراده ملت ایران معتقد است به جای آن باید در قالب پارلمان اصلاحات کار کرد ولی چون تکلیف این پارلمان تا قبل از انتخابات مجلس روشن نخواهد شد، تنها مرجع ما شورای هماهنگی اصلاح طلبان است.

«محمد هادی جامعی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: اساسنامه پیشنهادی و پیش نویس پارلمان اصلاحات یا مجمع عالی اصلاح طلبان آماده شده و می توانیم بر اساس آن چارچوب کار کنیم. علی رغم انتقادات و مشکلاتی که وجود دارد معتقدم که پارلمان اصلاحات بهترین نهاد برای اتخاذ تصمیم واحد اصلاح طلبان است.


وی در پاسخ به این پرسش که پارلمان اصلاحات تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی عملیاتی خواهد شد یا خیر، گفت: امیدواریم در این فرصت کم تاسیس شود، اگر چنین نشد در چارچوب شورای هماهنگی اصلاح طلبان عمل خواهیم کرد.


سخنگوی حزب اراده ملت ایران با اشاره به این که در حال مطالعه و بررسی افراد رسمی حزب خودمان در استان‌های مختلف هستیم که بتوانیم نیروهای حزب را برای انتخابات آماده و معرفی کنیم، تاکید کرد: شورای هماهنگی اصلاح طلبان در درجه اول همکاری انتخاباتی ما قرار دارد، در عین حال در قالب حزب خودمان استقلال عمل خواهیم داشت.


جامعی با بیان اینکه شورای مرکزی حزب در همه زمینه های داخلی و خارجی برنامه دارد و مباحث مختلفی را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد، به موضوع سیاست خارجی اشاره و اظهار کرد: مباحث سیاست خارجی دارای حساسیت بالایی است به همین دلیل مواضع ما در چهارچوب تصمیمات کلان نظام است و در شرایط حساس کنونی نظر مستقل از دولت و نظام نداریم.


وی ادامه داد: در مورد ماجراجویی آمریکا و اقدامات و تصمیمات مقابله ای جمهوری اسلامی ایران معتقدیم همه گروه ها باید یک صدا و متحد خود را با چارچوب سیاست‌های کلان نظام تطبیق دهند و اعتقاد داریم به صلاح نیست که صداهای مختلفی در این خصوص شنیده شود.


در ماجرای نجفی رسانه ها بد اخلاقی نکنند


سخنگوی حزب حاما خاطرنشان کرد: مشکلی که برای محمد علی نجفی پیش آمد دارای دو بعد خانوادگی- شخصی و عمومی- تشکیلاتی است، با توجه به اینکه نجفی بالغ بر ۳۸ سال در بالاترین ارکان نظام حضور داشته و خدمت کرده است، صحیح نیست که رسانه ها وارد بعد شخصی موضوع شده و بد اخلاقی کنند، باید اجازه داد قوه قضاییه با آرامش خاطر کار خود را انجام دهد.


جامعی با اشاره به اینکه حادثه ای که برای شهردار پیشین تهران رخ داد خانوادگی است و آسیبی به اعتبار اصلاح طلبان نمی زند، افزود: این موضوع دو قربانی داشت، یکی آقای نجفی و دیگری همسر او که فوت کرد.


وی تصریح کرد؛ در این اتفاق نسبت به هر دو ظلم شده است و نباید به شخصی که فوت کرده بی‌حرمتی کرد. اگر چه نجفی در این قضیه بی تقصیر نیست، ولی قربانی دوم و اصلی این حادثه وی است.


عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران با بیان این که باید اجازه دهیم که مبانی و مراجع قانونی کار خودشان را در آرامش انجام دهند، افزود: آقای نجفی از خود دفاع می کند و قضات نیز طبق سند و قانون عمل خواهند کرد. این قضیه کاملاً قانونی است و نباید نظریات شخصی و گمانه زنی ها در این حوزه وارد شود.


سیام **۱۷۴۴**۲۰۲۱


   


اخبار مرتبط