۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 83338920
T T
۱ نفر
فرماندار: بدون مداخله در وظایف شوراها آماده کمک برای پیشرفت اردکان هستم

یزد - ایرنا - فرماندار اردکان با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر تمام دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف گفت: بدون دخالت در وظایف شوراها از هیچ کمک و حمایتی برای پیشرفت شهرستان دریغ نخواهم کرد.

بهروز شهابی زاد عصر یکشنبه در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر اردکان با بیان این‌که لازمه پیشبرد امور، هم‌دلی در همه عرصه‌هاست، افزود: در راستای خدمت به مردم آماده هرگونه تعامل، هم‌فکری و مساعدت هستم.


وی با اشاره به اولویت‌های طرح‌شده از سوی خود در مراسم معارفه به‌عنوان فرماندار اردکان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی جوانان و خانواده‌ها، قیمت مسکن است که با تصویب شورای اسلامی شهر و پیگریز طریق مراجع استانی می‌توان محدوده‌هایی را به‌عنوان مسکونی تعیین و در اختیار شهروندان به‌ویژه زوج‌های جوان قرار داد.


فرماندار اردکان با بیان این‌که گردشگری صنعت پاک و یکی از ظرفیت‌های مهم اردکان است، از معطل‌گذاشتن امور فرهنگی در شهرها انتقاد کرد و یادآور شد: نگاه غالب عمرانی و صنعتی به شهرها به‌ویژه اردکان آسیب‌های بسیار جدی‌ای به همراه خواهد داشت.


وی همچنین گسترش اقدامات فرهنگی توسط شورا و شهرداری و استفاده از ظرفیت افراد اهل فرهنگ در راستای ایجاد شور و نشاط در مردم با توجه به وضعیت جامعه را ضروری دانست.


شهابی‌زاد، بازآفرینی شهری را ظرفیتی کمک‌کننده در احیای بافت‌های قدیمی و پتانسیلی مهم دانست و گفت: برای سال جدید و با کمک شورا از این ظرفیت قانونی نهایت استفاده را خواهیم برد.


این مسئول اظهار داشت: شهرداری‌ها در بحث اعتبارات با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و در خصوص قانون یک‌درصد فروش معادن نیز هنوز معیارهای دقیقی برای سنجش و محاسبه ارقام تعریف نشده است.


وی با یادآوری سابقه فرهنگی و تاریخی شهرستان اردکان، مبحث آموزش و پرورش و آموزش عالی را دو عنصر کلیدی در توسعه‌یافتگی جوامع برشمرد و آنگاه با اشاره به وضعیت مکانی و تعداد رشته‌های موجود در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اردکان بیان داشت: وضعیت کنونی برای شهرستانی مانند اردکان راضی‌کننده نیست.


فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: مبحث آب شهرستان یک دغدغه اصلی و فوری است و امیدواریم در جلسه‌ای با مدیران آب استان یزد در خصوص میزان و نحوه تخصیص آب انتقالی به اردکان به توافق جدیدی برسیم.


در نشست یادشده شهردار و اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه‌های خود در مسائل گوناگون پرداختند.


ساخت هتل در مشهد توسط شهرداری، ساخت سیتی‌سنتر، قیمت مسکن در اردکان، طرح‌های بازآفرینی شهری، گردشگری، کاهش درآمدها و وصول شهرداری، مشکل کم‌آبی و مساله مهاجرت، آموزش و پرورش، لزوم ساخت شهرک‌های مسکونی توسط صنایع فولادی، تأسیس باشگاه ورزشی، ادامه ساخت پارک کوهستان از طریق مساعدت همه دستگاه‌ها، رفع برخی نواقص و کاستی‌ها در سیستم اداری، موضوع خواهرخواندگی شهر اردکان، ابلاغ محدوده شهرستان و… از جمله مسائل و موضوعاتی بود که توسط حاضران به آن‌ها اشاره شد.


مرکز شهرستان ۹۸ هزارنفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.


۷۵۴۴/‏‬ ۲۰۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha