۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۴:۲۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 83339079
T T
۰ نفر

حزب حاکم یونان در انتخابات محلی شکست خورد

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۴:۲۰
کد خبر: 83339079
حزب حاکم یونان در انتخابات محلی شکست خورد

تهران – ایرنا – دور دوم انتخابات محلی یونان در روز یکشنبه با شکست حزب حاکم «سیریزا» و پیروزی محافظه کاران به پایان رسید.

به گزارش رویترز، حزب چپگرای سیریزا که وابسته به «آلکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان است هفته گذشته نیز در انتخابات پارلمانی اروپا شکست خورد و حزب محافظه کار «دموکراسی نوین» به پیروزی دست یافت.

سیپراس در پی شکست هفته گذشته اعلام کرد انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار می‌شود. انتخابات محلی احتمالاً هفتم ژوئیه (۱۶ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

نامزدهای محافظه کار در دور دوم انتخابات در ۱۲ منطقه و بسیاری از مناطق پیروز شدند. در این دور از انتخابات محلی سیریزا کرسی‌های خود در آتن و منطقه آتن را از دست داد و به محافظه کاران واگذار کرد.

طبق گزارش‌ها ۹۸ درصد از آرای انتخابات شهرداری آتن شمارش شده و «کاستاس باکویانیس» از حزب دموکراسی نوین با ۶۵ درصد پیشتاز است.

میزان مشارکت در دور اول انتخابات ۵۸ درصد و در دور دوم ۴۴ درصد بود.

سیپراس چپگرا که حزبش در انتخابات محلی شکست خورد، سال ۲۰۱۵ با تکیه بر سیاست‌های ضدریاضتی به قدرت رسید اما چند ماه بعد مجبور شد تا برای جلوگیری از اخراج از منطقه یورو خواسته‌های اتحادیه اروپا را پذیرفته و وام بگیرد.

دولت یونان ماه گذشته سیاست‌هایی را برای کاهش مالیات‌ها و افزایش حقوق مستمری بگیران به اجرا گذاشت که گامی در جهت رهایی از برخی از سیاست‌های ریاضتی بود.

«کریاکس میتسوتاکیس» رهبر حزب محافظه کار دموکراسی نوین نیز وعده داده است برای کمک به بهبود رشد اقتصادی یونان مالیات‌های را کاهش داده و سرمایه گذاری خارجی را جذب کند.

شبک **۹۴۲۳**۱۸۵۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha