۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۶:۴۶
کد خبر: 83339118
T T
۰ نفر
افزایش اعتراض ها به حضور نظامیان سعودی در استان المهره یمن

تهران – ایرنا – اعتراض ها نسبت به حضور نظامیان سعودی و اقدامات آن ها در استان المهره در شرق یمن افزایش یافته است.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، منابع محلی روز دوشنبه اعلام کردند که نظامیان سعودی اقدام به ساخت بناهای جدید در گذرگاه مرزی "صرفیت" میان استان المهره با عمان کردند.


به همین خاطر شهروندان یمنی ساکن منطقه "حوف" در شرق المهره برای جلوگیری از ادامه این ساخت و سازها، اقدام به تیراندازی به سوی نظامیان سعودی کردند ودر مقابل بالگردهای آپاچی عربستان، اطراف محل تجمع قبایل یمن در استان المهره را هدف قرار دادند.


یکی از سران کمیته تحصن در منطقه حوف اعلام کرد که ششم شوال بار دیگر در مقابل این گذرگاه مرزی تجمع می‌کنند زیرا نظامیان عربستان و مزدوران همراه آنها از عقب نشینی از این گذرگاه و منطقه حفاظت شده حوف خودداری می‌کنند.


کمیته برگزاری تحصن ماه گذشته میلادی به خاطر نقض حاکمیت ملی و حفظ میراث طبیعی خود، خواستار برگزاری تحصن نامحدود در مقابل دروازه این گذرگاه شده بود.


این کمیته مخالفت خود را با حضور افراد مسلح یا نیروهای خارجی در صرفیت و نظامی شدن فضای منطقه اعلام کرد.


کمیته تحصن اعلام کرد که همه نمادهای نظامی خارج از قانون در این منطقه باید برچیده شود و به اداره محلی و نظامیان سعودی درباره تعرض به تحصن کنندگان هشدار داد.


استان المهره از ماه‌ها پیش شاهد اعتراضات مختلفی در راستای مقابله با وجود نظامیان سعودی در این استان است و شهروندان و نیروهای قبایل بارها از احداث پایگاه‌های نظامی و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی جلوگیری کرده بودند.


المهره شرقی ترین استان یمن است که همه مرز یمن با سلطان نشین عمان را پوشش می‌دهد و دومین استان از نظر وسعت پس از حضرموت است.


شبک **۶۱۱۶**۱۸۵۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha