۲۲ رشته فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان مهابادی آموزش داده می شود

مهاباد- ایرنا- مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد گفت: این کانون با راه اندازی ۲۲ رشته مهارت آموزی به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول ایام تعطیلات تابستان می پردازد.

افسانه بازیار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روخوانی قرآن کریم، نقاشی مداد شمعی، آبرنگ و گواش، طراحی، سفالگری، تفکر خلاق، نمددوزی، موسیقی بلز، فلوت و سه تار، عروسک سازی، خوب نویسی، خوشنویسی، رباتیک، نوشتن خلاق، مهارت های زندگی، شطرنج، فتوشاپ، انیمیشن، عکاسی، چرتکه و شاهنامه خوانی این رشته ها را شامل می شود.
وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول ایام سال فعال است اما در فصل تابستان با توجه به تعطیلی مدارس و اوقات فراغت بیشتر دانش آموزان مشارکت آنان در کلاس های مهارت آموزی بیشتر می شود.


وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این دوره های آموزشی از ۱۵ خرداد شروع می شود، بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی این کانون با هدف پرورش ذوق، استعداد و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دانش آموزان برای سنین چهار تا ۱۸ سال برگزار می شود.


وی اضافه کرد: عضویت دانش آموزان در کانون پرورش فکری به صورت یکساله بوده و اعضا می توانند ضمن استفاده از خدمات کانون، از کتابخانه کانون نیز کتاب به امانت بگیرند.


مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد گفت: اعضای این کانون در طول سال گذشته در مجموع ۱۳ هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، علمی، آموزشی، تاریخی ویژه کودکان و نوجوانان را به امانت گرفته و پس از مطالعه دوباره به کتابخانه تحویل دادند.


بازیار افزود: دانش آموزان مهابادی برای مشارکت در فعالیت های کانون پرورش فکری می توانند به ۲ مرکز شماره یک و شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان مراجعه کنند و با تکمیل فرم های مربوطه به مدت یکسال به عضویت کانون در آیند.


وی اضافه کرد: کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد از سال ۱۳۵۴ در بوستان «سیدقطب» تاسیس شده و ۳۱۰ عضو فعال دارد و کانون شماره ۲ نیز از سال ۱۳۷۶ در بوستان «دانشجو» احداث شده و دارای ۲۵۰ عضو فعال است.


بازیار گفت: علاوه بر این ۲ کانون کتابخانه پستی نیز از سال ۱۳۹۰ در این شهرستان راه اندازی شده که دانش آموزان ۲۰ مدرسه در ۱۸ روستا و ۲ مدرسه حاشیه شهر مهاباد را پوشش می‌دهد که در سال تحصیلی جاری ۹ هزار و ۴۵۵ جلد کتاب را برای امانت پست کرده است.


مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد گفت: طرح «بخوانیم و ببخشیم» نیز با همکاری آموزش و پرورش در محیط مدارس روستایی این شهرستان اجرا می شود و تاکنون در قالب این طرح ۲۲ کتابخانه در مدارس روستایی این شهرستان راه اندازی شده است.


بازیار یادآور شد: این ایده خلاقانه و ابتکاری با همکاری تعدادی از دوستداران کتاب و کتابخوانی در این شهرستان اجرا می شود و هر کسی که اهل مطالعه و کتابخوانی باشد، می‌تواند با اهدای کتاب‌هایی که مطالعه کرده در آن مشارکت کند.


وی اضافه کرد: این طرح با استقبال خوب دانش آموزان در مدارس روستایی این شهرستان روبرو شده و در صورت همکاری خیرین و دوستداران کتاب این طرح در سال تحصیلی آینده نیز تداوم خواهد داشت.


مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد اظهار داشت: اولویت راه اندازی کتابخانه های روستایی برای مناطق محروم و کم برخوردار تعریف شده است.


به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب در ۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی به ۶۰ هزار عضو این نهاد خدمات ارایه می‌کند.


۳۰۲۰/‌۶۱۸۵/‌۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha