۲  کتابخانه اهدایی خیّران در مهاباد راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد گفت: ۲ کتابخانه اهدایی خیّران این شهرستان در روستاهای "بایین دره" و "دهبکر" این شهرستان راه‌اندازی شد.

افسانه بازیار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتابخانه روستای "بایین دره" با عنوان آسو (آینده) در دبستان این روستا و در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» افتتاح شد.

وی ادامه داد: همچنین کتابخانه اهدایی خیران روستای "دهبکر" با عنوان آمانج (هدف) در قالب همین طرح با امید به اینکه آینده سازان این سرزمین انسان هایی آگاه و کتابخوان تربیت شوند، راه اندازی شده است.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد افزود: حدود ۱۵۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف و جذاب برای استفاده دانش‌آموزان این ۲ روستا به این کتابخانه ها اهدا شده که به تدریج بر شمار آنها افزوده خواهد شد.

بازیار اضافه کرد: به منظور ایجاد وحدت‌رویه، افزایش تاثیرگذاری و ایجاد شور همگانی در مراکز سراسر کشور شعار «بخوانیم و ببخشیم» انتخاب شده است که در قالب این طرح خیّران و دوستداران مطالعه، پس از خواندن کتاب برای ترویج این فرهنگ آن را به دیگران نیز اهدا می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی در برخی روستاها و محروم بودن دانش‌آموزان از تهیه کتاب، افزود: کتاب‌های بدون استفاده پس از جمع‌آوری در روستاهای محروم این شهرستان توزیع خواهد شد.

بازیار اظهار داشت: اولویت راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی برای مناطق محروم و کم‌برخوردار تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۲۷ روستای محروم این طرح اجرا شده است، بیان کرد: در طرح «بخوانیم و ببخشیم»، کتابخانه‌ها با همکاری آموزش و پرورش در محیط مدارس روستایی اجرا می‌شود و در آینده نزدیک چندین روستاهای محروم بخش خلیفان مهاباد نیز صاحب کتابخانه می‌شود.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت دارای ۶ کتابخانه عمومی، سه قرائت خانه و ۱۲ کتابخانه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha