۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 83339563
T T
۰ نفر
۱۰ هزار نفر در بروجرد به فشار خون بالا مبتلا هستند

بروجرد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: هم اکنون بنا بر آمار تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به فشار خون در این شهرستان به ثبت رسیده که پیش بینی می شود آمار واقعی مبتلایان به فشار خون به ۳۴ هزار نفر برسد.

به گزارش ایرنا، محمد کاکاوند روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شبکه بهداشت شهرستان بروجرد اظهارداشت: سال گذشته ۴۱ مورد مرگ بر اثر بیماری‌های مرتبط با فشار خون در این شهرستان به ثبت رسیده است.


وی با اشاره به اجرای طرح ملی سنجش فشار خون همزمان با سراسر کشور در شهرستان بیان کرد: در بروجرد این طرح زودتر از موعده آغاز شده و تا کنون فشار خون ۲۵ هزار نفر اندازه گیری شده است اما بصورت عملیاتی این طرح از هفدهم خرداد ماه آغاز می‌شود.


کاکاوند اضافه کرد: در اجرای این طرح از تمامی مراکز موجود از جمله مرکز جامع سلامت شهری با ۱۱ مرکز، ۲۳ پایگاه سلامت شهری، ۲ پایگاه سلامت روستایی و ۸۳ خانه بهداشت همکاری دارد.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به در نظر گرفتن ۱۶ تیم سیار در اجرای این طرح ادامه داد: در مراکز تجمعی، تفریحی و گردشگری، ادارات و پادگان‌ها نیز با این تیم‌های سیار سنجش فشار خون انجام می‌شود.


وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای طرح پایش فشار خون یادآور شد: طی چند دهه اخیر میزان مرگ بر اثر بیماری‌های غیر واگیر از جمله فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی و خودکشی افزایش یافته است که همین عامل اهمیت اجرای برنامه‌های پیشگیری را بیشتر می‌کند.


کاکاوند گفت: سال گذشته تعداد ۲۲ هزار و ۸۷۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های شهرستان بروجرد انجام شده و میزان شکایات پزشکی در سال ۹۷ تعداد ۹۷ مورد بوده است.


وی افزود: از مجموع ۹۷ مورد شکایت با موضوع خطای پزشکی ۴۱ مورد از سوب دادستانی منع تعقیب صادر شده که نشان می‌دهد این ۴۱ مورد خطای پزشکی نبوده است.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: میزان خطای پزشکی در این شهرستان کمتر از یک درصد بوده است.


کاکاوند با اشاره به بررسی‌ها و نظارت‌های مختلف از ابتدای امسال تا کنون و از جمله طرح‌های نظارتی مرتبط با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۵ هزار و ۱۱۵ مورد بازدید انجام که ۱۳۴ مورد به مراجع قضائی معرفی و ۱۲ مورد از آنها پلمپ شد.


وی با اشاره به برخی اخبار کذب در شبکه‌های خبری نامعتبر مجازی گفت: در پی انتشار فیلمی مبنی بر وجود پشم و پنبه در حلیم، نمونه برداری از آن انجام و در آزمایشگاه مرکزی در مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت که معلوم شد آنچه که بعنوان پنبه عنوان شده فیبر عضلانی بوده است.


کاکاوند گفت: امسال سه تن و نیم موادی که سلامت مردم را تهدید می‌کرد و ۳۰۰ جام قلیان معدوم شد علاوه بر این ۲۱۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، ۱۰ هزار مورد کنترل کیفی و ۱۱ هزار مورد نمونه گیری از آب شرب انجام شد.


سرپرست شبکه بهداشت بروجرد با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده پلدختر گفت: ۶ تیم پنج نفره شامل پزشک، آمبولانس، مواد دارویی، بهداشتی و غذایی به مناطق سیل زده فرستاده شد.


وی افزود: حدود ۲۰۰ میلیون تومان در این بخش‌ها به مناطق سیل زده کمک شد.


دکتر کاکاوند گفت: از نظر بهداشت خانواده ۴۲۸ مادر باردار پر خطر مورد مراقبت قرار گرفتند که برای هیچکدام از انها مشکلی ایجاد نشد.


سرپرست شبکه بهداشت بروجرد با اشاره به وجود مشکلات و کمبودهای تجهیزاتی در بیمارستان‌های این شهرستان گفت: داشته‌های ما از نداشته هایمان بسیار کمتر است و چه در بخش پزشکان عمومی و پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف اعم از نوزادان، گوارش و نورولوژی با کمبودهایی مواجه هستیم.


۱۹۲۰/‏۷۲۷۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha