۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83339972
T T
۰ نفر

چهار مدرسه پویا در استان قزوین راه اندازی می شود

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83339972
چهار مدرسه پویا در استان قزوین راه اندازی می شود

قزوین - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: در سال تحصیلی آینده چهار مدرسه پویا در سطح استان راه اندازی می شود.

عین الله صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس در فضای مناسبی بیش از ۱۰۰ متر مربع مساحت راه اندازی شده و برای فعالیت های ورزشی ویژه با تجهیزات متنوع در رشته های مختلف تربیت بدنی مورد استفاده قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: این مدارس به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مدارس دخترانه ابتدایی دور اول و تحقق سواد حرکتی در این دانش آموزان ایجاد می شوند.
صادقی با بیان اینکه در حال حاضر چهار مدرسه برای راه اندازی چنین فضایی پیشنهاد شده که در حال بررسی هستند، ادامه داد: این مدارس قبل از شروع سال تحصیلی ۹۹-۹۸ راه اندازی می شوند و امیدواریم با ایجاد آنها ظرفیت لازم برای کاهش نرخ چاقی و ناهنجاری های قامتی در مدارس ابتدایی تحقق یابد.
وی گفت: برای راه اندازی این چهار مدرسه ۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی اداره کل و مبالغی نیز از سوی مناطق تخصیص می یابد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین در خصوص تعداد مربیان تربیت بدنی استان نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۶۳۰ دبیر ورزش تخصصی در سطح مدارس استان به جز آموزگاران مقطع ابتدایی که سال گذشته دوره های آموزشی را برای تدریس درس ورزش گذرانده اند فعالیت می کنند.
۷۳۸۸* ۶۱۰۱