ثبت بیش از ۲۳ هزار رای برای قزوین در ۵۰ دقیقه نخست انتخابات

قزوین - ایرنا - رییس ستاد انتخابات قزوین از ثبت بیش از ۲۳ هزار برگ رای در این استان طی مدت زمان ۵۰ دقیقه نخست برگزاری فرآیند انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی روز جمعه در ستاد انتخابات استان قزوین و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد تا این لحظه بیش از ۲۳ هزار قزوینی در ۵۰ دقیقه نخست شروع انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای این شرکت داشته اند که این آمار نوید بخش یک حضور باشکوه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات امنیتی لازم و زیرساخت ها با آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی برای برگزاری این دوره از انتخابات در سطح استان اندیشیده شده، تصریح کرد: تمامی یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای استان از ساعت هشت صبح آماده کار خود را آغاز کرده اند و در این زمینه استان قزوین رتبه نخست کشور را در آماده سازی و فراهم کردن بستر اخذ رای را کسب کرد.

کاظمی در خصوص شرایط رای دهندگان نیز بیان کرد: متولدین تیرماه ۸۵ به قبل با داشتن کارت ملی هوشمند یا شناسنامه می‌توانند به شعب اخذ رای مراجعه کرده و در انتخابات شرکت کنند.

این مسوول تاکید کرد: با هدف تضمین سلامت و امنیت انتخابات، هرگونه عکسبرداری و حتی انتشار عکس از تعرفه در فضای مجازی ممنوع بوده و برابر قانون جرم محسوب می‌شود.

کاظمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عده‌ای از مجریان انتخابات مرحله نخست در مرحله دوم بکارگیری نشده اند، توضیح داد: در استان تعدادی از مجریان شعب وجود داشتند که امتیاز لازم را برای مرحله دوم کسب نکردند و موظف شدیم تا ملاحظات قانونی و مقررات را داشته باشیم، همچنین هرکجا که شائبه طرفداری از یک نامزد وجود داشت، اجازه ندادیم که این افراد در مرحله دوم پای صندوق حاضر شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر علت حذف یک خبرنگار در ستاد انتخابات، بیان کرد: دلیل حذف یکی از خبرنگاران انتشار مطالب و اخبار کذب بر علیه مجریان انتخابات بود که به دلیل تضعیف اعتماد عمومی به مجریان و تشویش اذهان عمومی از ورود وی به ستاد انتخابات جلوگیری شد، متاسفانه برخی از خبرنگاران با جانبداری سیاسی و دوری از اخلاق حرفه‌ای دست به اقداماتی می‌زنند که بر خلاف قانون است.

کاظمی به شعب ویژه بانوان در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ترجیح دادیم در یکی از شعب اخذ رای تنها بانوان حاضر شوند و رای خود را به صندوق بیندازند، اما اگر بانویی امکان نوشتن رای را ندارد، در این شرایط اجازه داده می‌شود که یک همراه مرد نیز با او در پای صندوق حاضر شود.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر احتمال برخی دخالت ها در رای افراد نظامی، خاطرنشان کرد: تمامی اماکن نظامی موظفند براساس قانون عمل کنند و هیچ امر و نهی توصیه سلسله مراتب را در رای گیری نداشته باشند، در همین راستا حفاظت اطلاعات اماکن نظامی به صورت جدی در امر رای گیری نظارت داشته و هرگونه تخلفی را در این زمینه و از طریق دادسرای انتظامی پیگیری خواهند کرد.

کاظمی در خصوص شائبه برخی تخلفات از وی دخالت بخشداران و دهیاران استان در امر انتخابات، افزود: ۲۵ بازرس استانداری در سطح استان مسوولیت بازرسی از مناطق مختلف را برعهده دارند تا هیچ بخشدار و دهیاری نتواند روی رای افراد روستایی تاثیرگذار باشند.

این مسوول از تمامی خبرنگاران خواست که در صورت دریافت هرگونه تخلف انتخاباتی و قبل از هرگونه انتشار در افکار عمومی، موضوع را به رییس ستاد انتخابات استان گزارش دهند.

مرحله دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت روز ۱۵ تیرماه در یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای در سراسر استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

نزدیک به ۹۶۰ هزار واجد شرایط رای در استان قزوین حضور دارند و در مرحله نخست نیز حدود ۴۳ درصد در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha