۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83340009
T T
۳ نفر
واکنش وزارت فرهنگ به انتشار تصاویر ساختگی بیلبوردهای تبلیغاتی

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به انتشار تصاویر ساختگی بیلبوردهای تبلیغاتی، اعلام کرد: چنین مواردی اصلاً وجود خارجی نداشته است.

براساس اعلام روز دوشنبه روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «احسان الله حجتی» در خصوص تصاویری که از آگهی‌های تبلیغاتی با محتوای نامناسب و ضداخلاقی در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: ضمن بررسی کارشناسی تصاویر مذکور با گروهی از کارشناسان و متخصصان، با برخی از اسامی مندرج در آگهی‌ها به عنوان آگهی‌دهنده تماس گرفتیم که مشخص شد چنین مواردی اصلاً وجود نداشته است.


مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البته نمی‌خواهم بگویم جعل است بلکه می‌گویم این تصاویر دستکاری شده است.


به گفته وی گاهی کاربران فضای مجازی چنین شیطنت‌هایی می‌کنند که البته بی پاسخ نمی‌ماند و علاوه بر پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌ها و یا شرکت‌هایی که از نامشان در این فضاسازی، سو استفاده شده، اعلام کردند موضوع را از مجاری حقوقی پیگیری خواهند کرد.


حجتی در عین حال با اشاره به اینکه برخی از این تصاویر متعلق به چندسال قبل است و حالا با کمی دستکاری در شبکه‌های اجتماعی بازنشرشده است، تاکید کرد: قطعاً نه از سوی وزارتخانه مجوز چنین آگهی‌هایی صادر می‌شود و نه آگهی‌دهندگان چنین سفارش‌هایی می‌دهند. شاید همین مساله باعث شد این تصاویر چندان در رسانه‌های رسمی منتشر نشود، چرا که دستکاری شدن تصاویر بسیار واضح بود.


مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه طبق قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی تایید محتوای تبلیغات است، اظهار کرد: ما طی اطلاعیه‌ای از مردم و رسانه‌ها درخواست کرده ایم در صورت مشاهده چنین مواردی با دفتر تبلیغات تماس بگیرند و یا تصاویر را برای ما ارسال کنند. رسانه‌ها به عنوان چشم بیدار جامعه، در صورتی که چنین مطالبی را مشاهده کردند بلافاصله به ما اعلام کنند. طبق روال هم حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد که بسته به نوع تخلف، از تذکر تا ابطال پروانه کانون تبلیغاتی را در بر می گیرد.


روزهای گذشته برخی کانال ها و سایت ها در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویری به نقل از یکی از نشریات کثیرالانتشار کشور کردند که در آن بیلبورد تبلیغی غیرطبیعی همه معیارهای معقول و معمول تبلیغات را بر هم زده و تصاویری که حاوی آگهی های تبلیغاتی با محتوای نامناسب و ضد اخلاقی بود را به نمایش گذاشته بوند.


فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۹۰۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha