۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83340043
T T
۰ نفر
مردم مجارستان در اعتراض به رفتار دولت به خیابان‌ها آمدند

تهران- ایرنا- هزاران شهروند مجارستان در اعتراض به اقدام اخیر دولت در اعمال محدودیت تحقیقات علمی و دانشگاهی در خیابان‌های شهر بوداپست پایتخت مجارستان دست به اعتراض زدند.

به گزارش رویترز، در پی اعمال سیاست‌های جدید آموزشی و تحقیقاتی توسط «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان مردم این کشور در اعتراضات خود نسبت به سرکوب آزادی دانشگاه‌ها دست به تجمع زدند.


با آغاز موج اعتراضات دانشگاه علوم مجارستان (MTA) طی بیانیه‌ای عنوان کرد که در مخالفت با قانون اخیر دولت علیه مؤسسات تحقیقاتی، معترضان هر یکشنبه در شهر بوداپست دست به اعتراض خواهند زد.


«امسی اسلاوسگی» رئیس انجمن کارگران دانشگاهی می‌گوید، ما باید در کنار آکادمی علوم مجارستان ایستادگی کنیم زیرا با اعتراضات مردم دولت مجبور به عقب نشینی از قوانین جدید خود خواهد شد.


ویکتور اوربان نخست وزیر حزب راست‌گرای مجارستان که در سال ۲۰۱۰میلادی به قدرت رسید تاکنون با سیاست‌های خود کنترل عمومی از جمله دادگاه‌ها، رسانه، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی را به‌شدت افزایش است.


اوربان در تازه‌ترین اقدام خود اعلام کرده که قصد دارد آکادمی علوم ۲۰۰ ساله مجارستان را از شبکه مؤسسات تحقیقاتی آن تفکیک کند و ساختمان‌ها و دارایی‌های آن را به یک شورای دولتی تازه تأسیس واگذار کند.


کمیسیون اروپا نیز پیش‌تر از دولت مجارستان خواسته بود که به استقلال و آزادی علمی و دانشگاهی در این کشور پایبند بماند.


اروپام**۹۴۷۳**2040

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha