۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 1433
کد خبر: 83340262
T T
۰ نفر
جشن گلریزان کنگان شرایط آزادی سه زندانی جرایم غیر عمد را فراهم کرد

بوشهر- ایرنا- فرماندار کنگان گفت: در جشن گلریزان امسال در این شهرستان یک میلیارد و 420 میلیون کمک نقدی و تعهدی جمع آوری شد که شرایط آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده است.

فتح الله نوروزی روز دوشنبه در آیین جشن گلریزان شهرستان کنگان یادآورشد: سال گذشته نیز به همت خیران کنگان و کمک های مسئولان و شرکت ها یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال جمع آوری و ۴ تن از زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان کنگان آزاد شدند.


وی با بیان اینکه جشن گلریزان موجب ترویج نوع‌دوستی، مهربانی و عطوفت در جامعه می‌شود، افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای قدم گذاشتن در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برای هدیه شیرین زندگی به خانواده های گرفتار است.


نوروزی، خیران این عرصه را سفیران آزادی دانست و بیان کرد: دستگیری از افرادی که در شرایط سخت زندگی می‌کنند، نشان از رشد معنویت در جامعه است.


امام جمعه کنگان گفت: جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تجلی خداباوری و دین و تاسی به سیره معصومین (ع) و بزرگان دین در برآورده کردن حاجت مومنان است.


حجت الاسلام محمود محمودی با استناد به سخنان امام صادق (ع) و تبین اهمیت و جایگاه فریضه الهی حج بیان کرد: رفع قضای مومن نزد خداوند محبوب تر از بیست حج استحبابی است.


وی ادامه داد: کمک به زندانیان جرائم غیر عمد می تواند در سلامت جامعه نقش آفرین باشد.


مشاور مدیرکل امور زندان های استان بوشهر و نماینده ستاد دیه گفت: اکنون ۱۲۷ نفر در این استان بدلیل جرائم غیر عمد در زندان بسر می برند.


تیمور عمرانی با بیان اینکه مهریه های بالا و تصادفات رانندگی توسط افراد فاقد مدارک رانندگی از علل مهم و اصلی جرائم غیرعمد است بیان کرد: از ۱۲۷ زندانی جرائم غیرعمد ۳ نفر از شهرستان کنگان هستند که یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال بدهی دارند.


وی اضافه کرد: در صورتی که تعهدات افراد در موعد مقرر انجام شود تلاش خواهد شد این افراد در ایام عید سعید فطر به آغوش خانواده های خود بازگردند.


دادستان کنگانگفت: تصادفات، مهریه های بالا و به اجرا گذاشتن آن توسط همسران و حوادث غیرعمدی مهمترین عامل در تشکیل پرونده های جرائم غیر عمد در استان بوشهر است.


سید محمود پورموسوی افزود: در صورتی که به این افراد در زندانها کمک نشود امکان مجرم شدن این افراد پس از حبس و یا زندان وجود دارد.


وی تاکید کرد: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد نجات یک فرد نیست بلکه نجات جامعه است.


۷۲۰۸/‏۶۰۴۳






نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha