۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷
کد خبر: 83340520
T T
۰ نفر

سپاه همدان برای حفظ محیط زیست ورود کند

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷
کد خبر: 83340520
سپاه همدان برای حفظ محیط زیست ورود کند

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از مجموعه سپاه خواست در زمینه حفظ محیط زیست این نهاد را یاری دهد.

سید عادل عربی روز دوشنبه در دیدار با فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: ورود مجموعه انقلابی سپاه پاسداران به مقوله محیط زیست با توجه به شدت تنش‌های محیط زیستی امری ضروری به نظر می‌رسد.
وی افزود: برای جلب مشارکت‌های همگانی با توجه به جمعیت و امکانات، سپاه می‌تواند در حفظ محیط زیست نقش بزرگی ایفا کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان یادآوری کرد: رهبری انقلاب ۱۵ بند را به عنوان سیاست‌های کلی محیط زیست مطرح و ابلاغ کرده‌اند.
عربی این بندها را شامل تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز، تدوین منشور اخلاق محیط زیست، مدیریت تغییرات اقلیم، تهیه اطلس زیست بوم کشور، پایش مستمر و کنترل منابع و پیشگیری و ممانعت از انتشار آلودگی دانست.
وی استقرار نظام حسابرسی زیست محیطی، مدیریت جامع و هماهنگ منابع حیاتی، گسترش سطح آگاهی و دانش و بینش زیست محیطی، ارتقای مطالعات علمی، حمایت از سرمایه گذاری‌های سازگار با محیط زیست، اصلاح شرایط زیستی، حفاظت کیفی آب‌های زیر زمینی و ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست را از دیگر مؤلفه‌ها برشمرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: ادارات استان از لحاظ مدیریت سبز سنجیده می‌شوند
عربی افزود: مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات، کاهش مواد زائد جامد و بازیافت آنها است.
وی اضافه کرد: عملکرد تمامی دستگاه‌های اجرایی و مؤسسه ها و نهادهای عمومی بر اساس این محورها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است که انتظار می‌رود موضوع مدیریت سبز در ارگان‌های زیر مجموعه سپاه پاسداران در استان همدان نیز توجه شود.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار سپاه در همه ادوار بوده است و با توجه به سیاست‌های ابلاغی ایشان در حوزه محیط زیست اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه مشارکت و آگاهی عمومی عمده مساله محیط زیست است بیان کرد: می‌خواهیم زبان گویای شما باشیم و هر جا نیاز به ورود سپاه برای حفظ محیط زیست بود این نهاد در راستای رفع مسائل همکاری می‌کند.
۷۵۲۶/‏۲۰۸۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha