۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۳
کد خبر: 83340602
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

نماینده مجلس: امام راحل با تکیه بر مردم انقلاب را پیروز کرد

تهران – ایرنا- نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل بدون تکیه بر سیاسیون و فقط با اتکا به مردمی که در راه ولایت حاضر به تقدیم جان بودند، انقلاب را پیروزی کردند.

به گزارش ایرنا، سید حسین نقوی حسینی روز دوشنبه در همایش پیشوا طلایه دار قیام ۱۵ خرداد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مطهر امامزاده جعفر پیشوا برگزار شد اظهار داشت: همه عزت و اقتدار ملت ایران، مدیون نهضت امام راحل است که با قیام خود، سیلی محکمی به گوش استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا زد.


وی افزود: امام راحل چنان سیلی محکمی به گوش آمریکا زد که امروز پس از ۴۰ سال به خود نیامده است، امام با قیام خود دیکتاتوری را از بین برد و آزادی، استقلال، عزت و عظمت را به ملت ایران ارزانی داشت


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرد که واقعاً سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما بوده و خواهد بود.


نقوی تأکید کرد: مهمترین سیلی امام بر تجمل گرایی، رفاه زدگی، غرور، تکبر و سالاری بر مردم است، ایشان همواره به مردم تکیه داشت و هیچ گاه به سیاسیون و کسانی که از مردم دور بودند، اتکایی نداشت.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ گفت: زمانی که کفن پوشان دشت ورامین، با شنیدن خبر دستگیری امام از صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) کفن پوش به سمت تهران حرکت کردند، هیچ گاه تصور نیز نمی‌کردند که روزی انقلاب پیروز شود، پست‌ها و مقام‌ها به وجود آید، نمایندگی، ریاست جمهوری و وزارت شکل گیرد، آنان فقط در مسیر خدا و به عشق ولایت جان خود را تقدیم کردند.


نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم بر مدار پیشرفت و اقتدار پیش رویم، باید راه شهدا و آرمان‌های امام را گم نکنیم که اگر چنین شد، بر هر قدرتی پیروز می‌شویم.


در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ دشت ورامین، هفت نفر از مردم این دیار به نام‌های سید مرتضی طباطبایی رفیعی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی، ابوالقاسم اردستانی، حسن خانی، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی به شهادت رسیدند.


تهرا م/۷۲۵۴/‏/‏۱۳۴۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha