۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83341027
T T
۰ نفر
دشمن شناسی امام خمینی (ره) سبب حفظ انقلاب شد

بجنورد- ایرنا- امام جمعه موقت بجنورد گفت: دشمن شناسی حضرت امام (ره) و تیزهوشی ایشان در این زمینه سبب حفاظت از انقلاب و ماندگاری ارزش های نهضت اسلامی شد.

حجت الاسلام رضا نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام خمینی (ره) دارای ویژگی های مهمی بودند که در جهان اسلام، ایشان را به عنوان رهبر خاص، ویژه و ممتاز کرده بود.


وی افزود: یکی از این ویژگی ها، تیزهوشی ایشان در مسائل سیاسی و اجتماعی بود و در زمان مواجهه با حوادث، به سرعت به تشخیص می رسیدند.


وی تصریح کرد: در مساله سازمان منافقین، که بزرگان دیر آنان را شناختند، امام به موقع و سریع، انحراف فکری آنان را تشخیص دادند و در موضوع آقای منتظری هم که مجلس خبرگان او را به عنوان جانشین، برگزیده بودند، شاهد تیزهوشی امام (ره) هستیم.


حجت الاسلام نوری گفت: حضرت امام (ره) در جایی فرمودند که «من به بنی صدر رای ندادم» و یا گفتند «با انتخاب منتظری مخالف بودنم» و این نشان از شناخت امام راحل در حوزه سیاسی دارد و ایشان در شناخت گروه ها و اشخاص از تیزهوشی زیادی برخوردار بودند.


امام جمعه موقت بجنورد گفت: یکی دیگر از ویژگی های امام راحل، توجه به مردم و عشق به ملت بود، ایشان به امت و مردم اعتقاد داشتند و این سخن که «مردم ما از مردم حجاز در زمان رسول الله بهترند و یا مردم ما از مردم کوفه در زمان امام علی (ع) بهترند»، نشان از همان نگاه دارد.


وی تصریح کرد: حضرت امام (ره) به مردم اعتماد داشته و خیلی جاها مسئولیت ها به مردم سپرده شد، و بسیاری از مسئولیت های سیاسی به افرادی سپرده شده که تجربه و سابقه کار سیاسی نداشتند اما امام (ره) می دانستند این افراد با تلاش و پشتکار می توانند جامعه را اداره کنند.


حجت الاسلام نوری گفت: امام راحل، جنگ تحمیلی را به مردم سپردند و به مردم اعتماد داشتند.


وی گفت: نگاه امام راحل در مسائل اقتصادی، تاکید بر ساده زیستی، مصرف به اندازه، خودداری از اسراف و پرهیز از اشرافی گری بود و سخن ایشان که گفتند «من یک موی کوخ نشینان را با همه کاخ نشینان عوض نمی کنم» مصداق همین رویکرد است و این حرف که اگر رئیس جمهوری شما روزی به زندگی اشرافی روی آورد، آن روز روز انحطاط خود و اطرافیان است هشداری برای مسئولان و مردم است که از زندگی اشرافی و رفاه طلبی، فاصله بگیرند.


امام جمعه موقت بجنورد گفت: حضرت امام (ره) نگاه ویژه ای به واگذاری امور اقتصادی به مردم داشتند و رویکرد دین هم اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی است و باید دخالت دولت از اقتصاد جز در موارد خاص، برداشته شود و امور اقتصادی به مردم سپرده شود.


۷۱۸۵/‏‬۵۱۳۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha