۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷
کد خبر: 83341312
T T
۰ نفر
رسانه های روسیه: ارتش اوکراین مسجدی در شرق این کشور را به توپ بست

مسکو – ایرنا – برخی از رسانه های روسیه از گلوله باران یک مسجد در شهر دونتسک در شرق اوکراین در زمان برگزاری نماز عید فطر توسط واحدهای ارتش اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری ریانووستی روز سه شنبه با انتشار این خبر اعلام کرد که ارتش اوکراین با واحد توپخانه خود مسجد آختای براگین در دونتسک پایتخت جمهوری خودخوانده دونتسک را گلوله باران کرده است.
این مسجد در مرکز دونتسک قرار دارد و به گفته شاهدین محلی چهار گلوله توپ به گنبد آن اصابت کرده است.
در هنگام اصابت گلوله ها در مسجد مراسم عید فطر در حال برگزاری بود و حدود ۷۰ نماگزار در محل حضور داشتند.


بر اساس گزارش رسانه های روسی، توپخانه ارتش اوکراین از منطقه پسکی در حومه دونتسک که تحت کنترل واحدهای این ارتش قرار دارد مسجد را به گلوله بسته است.


هنوز اطلاعی از شمار آسیب دیدگان یا کشته شدگان احتمالی این حادثه در دست نیست و گفته می شود به ساختمان مسجد آسیب هایی وارد شده است.
استان دونتسک و لوهانسک دو منطقه روس نشین واقع در منطقه دونباس در شرق اوکراین هستند که از سال ۲۰۱۴ بخش هایی از آن، دولت مستقل تشکیل داده و با دولت مرکزی در کییف وارد مناقشه مسلحانه شده است.


تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بر اثر این درگیری ها جان خود را از دست داده اند و کییف روسیه را متهم به حمایت از جدایی طلبان می کند حال آنکه مسکو این اتهام را رد می کند و خواستار توجه به حقوق مردم در این منطقه شده است.


اروپام *۳۹۱**۱۳۴۶**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha