۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۳۱
کد خبر: 83341453
T T
۰ نفر
فریضه امر به معروف توسط آحاد مردم احیاء شود

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد مردم برای پاک کردن جامعه از آلودگی ها احیاء شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی عصر سه شنبه در اجتماع آمران به معروف و ناهیان از منکر استان و گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی شهر رشت اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی است و مقام معظم رهبری در بسیاری از نشست های عمومی و جلسه ها با مردم و مسئولان این موضوع را به صورت گسترده و روشن مطرح کردند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را تضمین کننده حیات طیبه جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: فاصله از مبانی دینی سبب ویرانگری در عرصه های اجتماعی جامعه اسلامی شده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دریای گسترده و مواج کارهای خوب در کلام امیرالمومنین علی (ع) است، تصریح کرد: جهاد قطره ای در برابر امر به معروف و نهی از منکر است.
آیت الله فلاحتی به بلند شدن ناله تمام نیروهای ارزشی، وفادار به انقلاب، خانواده شهدا و ایثارگران نسبت به لجام گسیختگی فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: بازسازی جنگ دستاویزی برای بعضی از اشخاص در به فراموشی سپردن امر به معروف و نهی از منکر شد.
وی با تاکید براینکه ما ماموریم خود را فدای ارزش های دینی کنیم، بیان کرد: قرآن چهار وظیفه را به عهده تشکیل دهندگان حکومت اسلامی قرار داده و نخستین آن اقامه نماز است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، پرداخت زکات برای برطرف کردن مشکل دردمندان را دومین وظیفه حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف حکومت اسلامی از نگاه قرآن است.


آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مساله اعتقادی است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر موجب می شود اشرار بر جامعه حاکم نشوند.
وی با بیان اینکه نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آن قدر بی بدیل است که خدای متعال نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است، تصریح کرد: امت بهتر آن امتی است که دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد مردم در پاک کردن جامعه از آلودگی ها تاکید کرد و گفت: یقین دارم مردم گیلان عاقل و ولایتمدار هستند و اگر کسانی بخواهند در مقابل منکرات اقدام کنند، آنها را می پذیرند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به عده ای هتاک و ابزار دشمن در جامعه، اظهار کرد: مروجان ابتذال در جامعه بدانند از امروز میدان آرامی برای هنجارشکنان و هتاک ها در بین مردم وجود نخواهد داشت.
وی با قدردانی از دستگاه قضا که در راس آن رجل انقلابی قرار دارد، بیان کرد: از دستگاه قضا می خواهیم در رسیدگی به مسائل امر به معروف و نهی از منکر سریع تر اقدام کنند.


دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در اجتماع مذکور با بیان اینکه مطالبه گری از مسئولان استان از رویکردهای این ستاد است، اظهار کرد: حمایت از تمام موسسه ها و مجموعه های مردمی از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است و در این راستا می خواهیم بودجه مناسب و ویژه ای برای آن اختصاص داده شود.
حسن کربلایی بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: تمام مردم حق دارند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و ویژه گروه خاصی نیست.


۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha