۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83342865
T T
۰ نفر
مسوولان از ویژگی های اخلاقی امام خمینی (ره) الگوبرداری کنند

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: ویژگی های اخلاقی امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ بشریت و اسلام بهترین الگو برای مسوولان کشور است.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد ضمن تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در جمع نمازگزاران افزود: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی به ملت ایران درس آرامش، صلابت و استقامت در برابر مشکلات و دشمنان را آموخت.


وی ادامه داد: از ویژگی‌های بارز امام (ره)، دیدار و گفت و گو با تمام اقشار و مذاهب مختلف در جامعه بود که باعث فراهم شدن زمینه اتحاد و همبستگی در بین مردم شده بود.


وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با مبارزه علیه حکومت دست نشانده شاهنشاهی در ایران توانست جامعه ایران را مستقل کند و زمینه پیشرفت آن را بدون اتکا به بیگانگان فراهم سازد.


امام جمعه مهاباد امام خمینی (ره) را الگویی برای وحدت میان مذاهب اسلامی دانست و گفت، بنیانگذار جمهوری اسلامی با اعلام پشتیبانی خود از مردم فلسطین، گام عملی در راه تقریب و وحدت میان اهل سنت و شیعیان برداشت.


وی بیان کرد: فلسطین موضوعی است که برای همه مسلمانان، اعم از شیعه و سنی اهمیت اساسی دارد و آیت الله خمینی با اعلام حمایت خالصانه خود از مبارزات فلسطینی‌ها، زمینه همگرایی و همکاری میان مسلمانان را فراهم کرد.


ماموستا امامی تاکید کرد: امام راحل یک انقلاب نمونه را در سطح جهان رقم زد، مخلصانه برای مردم، پیروزی انقلاب و اسلام تلاش کرد و در ۱۴ خردادماه ۱۳۶۸ به دیدار معبودش شتافت و به دلیل ارادت مردم به آن حضرت بزرگترین تشییع جنازه جهان رقم خورد.


وی همچنین ساده زیستی امام خمینی (ره) را بزرگ‌ترین وجه تمایز وی از سایر رهبران جهان دانست، گفت: این خصلت با گذشت زمان در کشاکش زرق و برق‌های روزمرگی به یغما رفته است.


به گزارش ایرنا امام خمینی (ره) روز اول مهر ۱۲۸۱ در خمین به دنیا آمدند و در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ در تهران بدرود حیات گفتند.


در حاشیه نماز جمعه این هفته مهاباد طرح ملی کنترل فشار خون در محوطه مسجد جامع این شهرستان با حضور نمایندگان شبکه بهداشت و درمان و استقبال نمازگزاران برگزار شد.


۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha