۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83344056
T T
۰ نفر
مدیرعامل آب و فاضلاب سمنان: شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: با توجه به افزایش تدریجی دمای هوا و افزایش تبخیر آب، برای جلوگیری از قطعی احتمالی سمنانی ها در مصرف آب صرفه جویی کنند.

محمد طاهری عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدیریت در مصرف تنها راه جلوگیری از قطعی آب آشامیدنی در مناطق شهری سمنان است.


وی با بیان اینکه کسری آب در اوج مصرف در تابستان در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان به ترتیب به ۲۰۰، ۲۵۰ و ۱۰۰ لیتر برثانیه می رسد، گفت: حفر چاه تنها راهبرد کوتاه مدت برای تامین آب آشامیدنی در استان است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان ادامه داد: براساس آمار اداره کل هواشناسی استان تابستان گرمی را پیش رو داریم که با برنامه ریزی اصولی باید اصلاح الگوی مصرف در دستور کار قرار گیرد.


طاهری اضافه کرد: طرح های انتقال آب مانند انتقال آب از سد نمرود به شهر گرمسار و دریای خزر به سمنان با مدیریت و برنامه ریزی اصولی در کمترین زمان ممکن بهره برداری و اجرایی شود.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان تصریح کرد: ۲ حلقه چاه تا ۴۵ روز آینده در اطراف پارک سوکان شهر سمنان حفر می شود و همچنین حفر چند حلقه چاه در شهرهای شاهرود، گرمسار و دامغان هم در دستور کار است.


به گزارش ایرنا، بیش از ۲۶۲ هزار انشعاب آب در سمنان وجود دارد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری این استان از آب باکیفیت بهره مند هستند.


۷۳۳۹/۶۱۰۳