۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83409441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶.۳ میلیارد ریال برای بهسازی منابع آب روستایی هزینه شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به منظور احیا و بهسازی چاه‌های آب آشامیدنی روستاهای این استان از سال ۹۵ تا ۹۷ هزینه شد.

منصور کشاورزیان روز چهارشنبه در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان سمنان در سالن غدیر استانداری، افزود: ۵۱ میلیارد ریال، با انجام طرح بهسازی و احیا چاه‌های آب سمنان، صرفه‌جویی اقتصادی برای این استان حاصل شد.

وی بیان کرد: ۷۹ لیتر بر ثانیه افزایش آبدهی کل چاه‌ها و جلوگیری از نیاز به حفر ۳۵ حلقه چاه از دیگر فایده‌های اجرای طرح بهسازی و احیا چاه‌های روستایی استان سمنان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: ۳۹ حلقه چاه ویدئومتری و ۴۱ حلقه چاه بهسازی و احیا با دستگاهی چون ایرشوک در طرح سال ۹۵ تا ۹۷ اجرا و عملیاتی شد.

وی با اشاره به تأمین ۸۳.۷ درصدی تأمین آب روستاهای سمنان، تصریح کرد: احیا چاه‌های آب آشامیدنی هزینه را کاهش داده به طوری که بهسازی یک حلقه چاه به اندازه ۲۰ درصد از هزینه حفر آن منابع مالی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ابراز داشت: بازیابی ظرفیت آبدهی چاه‌ها، جلوگیری از حفر چاه جدید، ارتقا کمی و کیفی آب چاه‌ها، جلوگیری از صدمات به آبخوان‌ها و رسوب زدایی آنها از جمله مزایای بهسازی و احیا چاه‌های آب است.

وی با اشاره به روش‌های احیا چاه‌های آب روستایی، خاطر نشان کرد: روش‌های مکانیکی، شیمیایی، حرارتی، هیدرولیکی و روش ضربه و هوافشار برای این منظور قابل استفاده است که شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان از روش آخر بهره گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان یادآور شد: احیا و بهسازی چاه‌های آب آشامیدنی روستایی گامی مؤثر برای سازگاری با کم آبی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با حضور علیرضا آشناگر استاندار، مواردی چون پیگیری مصوبات قبلی، برنامه‌های پیش روی شرکت آب و فاضلاب روستایی و تصویب ضرایب اصلاح و تعدیل ۶ دشت از دشت‌های استان سمنان بحث و بررسی شد.

۹۸۹۱/‏۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط